Vlc på tv

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Gsxr600 exc 250(350) hva sm125
Tjenare!
Jag har lite problem att spela upp film från datorn och se den på tv:n
Jag har windows vista och filmen är en mkv-fil och jag har testat att ansluta med både hdmi och som en vanlig skärm
Om man spelar en film i vlc så syns den endast på datorn men på tv:en blir det bara en svart ruta, men man ser allt runtomkring bilden tex skrivbordet och ramen på spelaren med play, pause mm på tven
Det funkar om man spelar en film i media player men den klarar ej mkv-filer och codec-packs sölar ner datan..

Några tips? fins det någon inställning i vlc eller fins det någon annan spelare som kan visa detta materialet på tv:n
(kan ta ett foto på tv:n och datan och visa hur det ser ut sen)

Hoppas någon kan hjälpa mig
/ Jocke

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det händer mig också ibland, då pausar/stoppar jag bara VLC och trycker på play igen så funkar det.
Jag tror att det är grafikkortet som inte grejar biffen, men har ingen logisk förklaring.

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Jag har för mig att man måste ha TV:n inställd som primär bildskärm i Windows.

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
ok. Får testa lite.. kan säga att det är en hp dv9000 me 2gb ram o ett nivida go 7600

Last edited:

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
Jag får göra ungefär som GuW när jag ska titta på projektorn från datorn. Filmen måste s.a.s. startas först när projektorn "är" skärmen. Kan tillägga att jag inte kan ha vga1 och tv-ut på samtidigt. Att köra clone funkar bara när man har två vga på mitt gamla Radeon 9700 pro...

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Tror det är något vajs med drivrutinerna. Hade någon gammal typ 77.XX någonting och då körde jag video overlay tror jag å då fick man fullskärmsbild på sekundärskärmen när man spelade upp film. Nu med 15X.XXX någonting så blir det bara svart som du säger.

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Drivrutinerna till grafikkortet.

Så ser inte mitt ut. Hela min bild på tv:n blir svart.

Ok.. men om man spelar nån annan film i "windows media player" så ser man bilden..
Därför borde det ju vara någon inställning på vlc eller att vlc inte fungerar..:huvet

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
2926587 Ok.. men om man spelar nån annan film i "windows media player" så ser man bilden..
Därför borde det ju vara någon inställning på vlc eller att vlc inte fungerar..:huvet
Jo, spelar jag bilden i media player ser jag också bilden. Dock blir det inte sån fin helskärm.

Men testa och gå in i drivrutinerna å pilla lite så kanske det löser sig :tummenupp

Mxburn

pilljocke
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
det var som Syltburk sa... Satt o lekte lite me inställningarna o hitta en inställning där man ändra vilken skärm som kommer först!!
Tack för all hjälp!!!
/jocke

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...