Vitvaror. Vilka märken gäller?

Gaggenau har ju mer nischat in sig på svindyra exklusiva grejor som är lite utöver det vanliga. Tex har man mycket gasspisar och sådant. Miele brukar anses vara det bästa "vanliga" märket men är betydligt dyrare än tex Bosch-Siemens som jag tycker duger gott, idag har färre och färre människor ett kök i 20 år ändå. Man byter betydligt oftare och då håller det mesta.

Modell "BRUD", perfekta allround modellen,tvättar,städar fixar mat och tar hand om diverse!! Men akta så att du inte får tag i ett måndags exemplar dom kan ha motsatt funktion och kräver att du skall utföra alla dessa sysslor....:mattias

Bifogat

• photojournalism-wedding-bride-dance-burbank.jpg
    photojournalism-wedding-bride-dance-burbank.jpg
    34.8 KB · Visningar: 128
Är inte Elektrohelios ett budgetmärke?

Enligt en nära vän som jobbar med det där så är det exakt sama maskiner fast de har 2 olika namn för att både täcka in den kategori som vill köpa "kvalitet" och den som vill köpa budget. Samma maskiner olika namn olika priser och marknadsförs mot olka målgrupper.

Sen har ni även GRAM. Ganska billigt märke, men ska tydligen ha bra kvalité. Kör på Kyl och frys från dem.

Mina föräldrar har både kyl och frys från GRAM de valde kylen från samma eftersom de var så nöjda med frysen.

frysen är idag nog över 10 år gammal och lika bra som när de köpte den

Ska du ha det bästa så är det Miele...

vill man inte lägga lite mycket pengar så är det:
Cylinda
Husqvarna
AEG
Electrolux
Bosch
Siemens

dock kolla var dessa mäsrken e gjorda... Tex att bosch är gjort i Tyskland och inte i Polen eller liknande..

Är inte Elektrohelios ett budgetmärke?

Det tillhör Electolux konsörn... där du har:
Electrolux
AEG
Electrohelios
Zanuzzi

finns kanske fler, dock inget jag vet...

men ta som någon annan sa att UPO är skit, håller inte redigt med... jag vet att dom har haft problem med handtag på vissa modeller... å det byter dom ut kostnadsfritt....
Men ta tex. Sylinda dom har sammarbete med Asko och UPO tar du en viss diskmaskin så ser dom exakt likadana ut och byggs alla i samma fabrik i Sverige.. men kan gå under namnen Cylinda, Asko, UPO

Last edited:
Enligt en nära vän som jobbar med det där så är det exakt sama maskiner fast de har 2 olika namn för att både täcka in den kategori som vill köpa "kvalitet" och den som vill köpa budget. Samma maskiner olika namn olika priser och marknadsförs mot olka målgrupper.

Där ser man, man lär sig något nytt varje dag. :tummenupp

Han menar sånt som känns billigt och lätt går isönder.

jasså, kör själv skoda iofs en 07:a men jag kan då inte påstå att "golfen" går sönder så lätt:confused: jag är en nuftig kille:D varför betala "överpris":va

Miele is the shit. Men då kostar det oxå. Bosch har jag fått höra mycket i byggbranschen att det är riktigt bra grejer oxå.

IoM att du bor på västkusten tycker jag att du skall göra som så.....åk till Friggahuset (andra sidan motorvägen om Ikea i Kållered) och förklara att du vill ha det bästa för xx kronor. Vi har gjort så i våra två senate hus och båda ggr har dom rekommenderat Bosch. Hade vi haft några kronor till hade det blivit Miele.
Vi hade varit runt mycket innan vi hittade denna affären och jag blev kanonnöjd!!:tummenupp

IoM att du bor på västkusten tycker jag att du skall göra som så.....åk till Friggahuset (andra sidan motorvägen om Ikea i Kållered) och förklara att du vill ha det bästa för xx kronor. Vi har gjort så i våra två senate hus och båda ggr har dom rekommenderat Bosch. Hade vi haft några kronor till hade det blivit Miele.
Vi hade varit runt mycket innan vi hittade denna affären och jag blev kanonnöjd!!:tummenupp

Mediamarkt är billigare. :fakta

Jag skulle köpa huqvarna bara för att det är det som låter minst tråkigt :hihi

jasså, kör själv skoda iofs en 07:a men jag kan då inte påstå att "golfen" går sönder så lätt:confused: jag är en nuftig kille:D varför betala "överpris":va

Skriver du att dinn WW Golf inte går isönder lika lätt som din Skoda?:va

Överpris är ju dummt att betala men ibland får man betala lite mer för att få den där klockrena kvaliten:tummenupp

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back