Vitvaror. Vilka märken gäller?

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Min spis sjunger på sista versen, så jag sitter och kollar upp vad man ska ha istället. Men vilka märken är kvalitet och vilka är skräp idag? Får skodavibbar av Gorenje. Siemens och Bosch verkar konsekvent vara dyrare, men är de värda pengarna? :va

Har sålt vitvaror förr och svaret är: ska du ha grejerna länge så får du betala mera.

Gorenje är inte dåligt men den håller knappast i 10år, samma sak med Indesit (som brukar synas i reklam ofta). Har inte nån direkt erfarenhet av Siemens eller Bosch på den fronten så jag rekommenderar Husqvarna :)

Här i huset har vi Miele i alla vitvaror, och såvitt jag har förståt ska det vara bra grejer. Och i sommarstugan har vi något som heter "gaganao"? Har ingen aning om hur det stavas, men det ska tydligen också vara bra grejer.

När jag kollade runt så fick jag det uppdelat ungefär såhär:

1. Miele

2. Siemens, Bosch, Aeg, Elektrolux, Huskvarna.

3 Övriga märken

Whirlpool var tydligen ingen höjdarkvalitet, modellerna som Ikea säljer är whirlpools enklaste modeller.

kan du utveckla det där med skodavibbar:va

1. Miele

3 Övriga märken

Whirlpool var tydligen ingen höjdarkvalitet, modellerna som Ikea säljer är whirlpools enklaste modeller.

Ah, perfekt, då vet jag i alla fall i vilken ände man ska börja leta. :tummenupp Någon Gaggenau blir det inte i alla fall, de verkar inte ha en helt vanlig jävla spis i sortimentet. :gnissla

1. Miele

3 Övriga märken

På Rusta har dom ett märke som heter som heter Atlas.
Kvalar dom också in under nummer 3. ?

På Rusta har dom ett märke som heter som heter Atlas.
Kvalar dom också in under nummer 3. ?

Ja. 3B. :näsblod

Ah, perfekt, då vet jag i alla fall i vilken ände man ska börja leta. :tummenupp Någon Gaggenau blir det inte i alla fall, de verkar inte ha en helt vanlig jävla spis i sortimentet. :gnissla

Miele är jäkligt dyrt. Vi ska göra om köket och vi valde Bosch.

Åk till Mediamarkt och kika på Bosch, de har lägre priser än friggahuset. Vi fick kanonbra service på mediamarkt och ett kanonbra paketpris.

Last edited:
Bosch och siemens är samma saker med olika loggo på.

heh, morsan och farsan bytte tvättmaskin för två år sen efter att ha reparerat den första typ fem-sex gånger utan att den blev bra:D sen när de väl kollade runt lite olika vitvaruhus och sådär så frågade en expedit vad de ville ha för typ av tvättmaskin. "en som inte går sönder" sa farsan. "jaha, då blir det en miele då" svarade expediten direkt:D

heh, morsan och farsan bytte tvättmaskin för två år sen efter att ha reparerat den första typ fem-sex gånger utan att den blev bra:D sen när de väl kollade runt lite olika vitvaruhus och sådär så frågade en expedit vad de ville ha för typ av tvättmaskin. "en som inte går sönder" sa farsan. "jaha, då blir det en miele då" svarade expediten direkt:D

Det stämmer ju :P När vi flyttade in i detta huset -94 så köpte vi Miele och dom har inte gått sönder ännu en, men vi kände att det var dags att uppgradera alla vitvaror så det blev Miele igen, för man vet att dom håller 10-15 år om man sköter dom som man ska :)

Undvik UPO, köpte ett kylskåp av det märket.
2 handtag har gått av innom 2 år :huvet jävla dynga!

Vi hyrde en helt nybyggd stuga i somras. Där var allt av märket Indesit.

Jag ställde in två plattor öl i kylen direkt när vi kom (som sig bör under semestern). De två första dagarna var ölen ljummen. De fyra återstående dagarna frös skiten oavsett hur lågt man ställde vredet...

Dynga.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back