Vitvaror i kök vit vs rostfritt

Billigt rostfritt mot dyrare vitt

• Antal röstningar
    0
Gustav1 skrev:
En gång i tiden hade vi ett mörkbrunt badkar. Det var snyggt då, för länge sedan.
Vitt är tokigt tidlöst, köp det.

Gäller det smakråd, lyssna på Gustav! Han har brunt badkar, vita kylskåp och en ER-6 (Chey/tjörskolehåjj). :tummenupp

Amen hallååååååå!

Hur tusan ska man kunna dra ut nåra schysta kokain strängar på en vit bortbruten kylskåpsdörr vid invigningsfesten...? Blir ju helt galet för tusan...nä kör med rostfritt så kan vi ju dessutom använda plåten till en nice kokare när maskinerna säckat ihop:)

En som kan det här med inredning!

Om fem år kräks man på villor med rostfritt i köket och kanibalgryta på bakgården (kanibalgryta= sån där trendig bakterieodling som man eldar med ved och badar i när man behöver en ursäkt för att dricka pilsner)

Vitt är inte trendigt nu, men blir knappast helt ute som sjuttiotalets lejongula/gröna/blåa grejor med mörkare tonad kant....

Ett 20år gammalt vitt kylskåp smälter in i ett nyrenoverat kök bara man byter handtaget....

Hahaha, repor, fettfläckar, bakterieodlingar! Vad är ni för skitgrisar egentligen, lär er städa :lol

Tysken skrev:
Gäller det smakråd, lyssna på Gustav! Han har brunt badkar, vita kylskåp och en ER-6 (Chey/tjörskolehåjj). :tummenupp

Stick nu, din jävla enduroåkare! :mad:

(Edit, sen har du ju inte en siffra rätt heller. Vi HADE ett brunt badkar, vi har ETT vitt kylskåp och cheyhojen har jag inte fått än. :kocko )

Bruden skall vara klädd i vitt så hon matchar den övriga köksutrustningen. Vitt alltså!

LG har riktigt cool sidebyside skåp. Kolla på länken.
http://nordic.lge.com/sv/proddivergent.do?categoryId=060101&modelCategoryId=&parentId=0601

GR-G217PSBA har vi i början av butiken, skärmen är kopplad till en kamera som filmar när man går in i butiken :D
Skulle lugnt köpa det skåpet eller det svarta.

Och det där med rostfritt, det finns aluminium skåp som är lättare att ha snyggt än rostfritt.

/Annicka

Stoppsladd skrev:
Håller på att renovera huset. Och sneglar på att köpa nytt till köket.
Så frågan är lite billigare rostfritt utförande eller dyrare "märkes" grejer i traditionellt vitt?
Vad säger ni?

Annicka skrev:
LG har riktigt cool sidebyside skåp. Kolla på länken.
http://nordic.lge.com/sv/proddivergent.do?categoryId=060101&modelCategoryId=&parentId=0601

GR-G217PSBA har vi i början av butiken, skärmen är kopplad till en kamera som filmar när man går in i butiken :D
Skulle lugnt köpa det skåpet eller det svarta.

Och det där med rostfritt, det finns aluminium skåp som är lättare att ha snyggt än rostfritt.

/Annicka

Jo men tjena.... :va Det där kostar väl mer än hela mitt kök :D

Långa farbron skrev:
För i fanken inget rostfritt ,var enda fingeravtryck syns på det ni kommer få torka av allt 245 ggr om dagen om det skall snyggt ut.

Rostfritt är enl min mening bara för ungkarlar utan smak.

eller så tar man i titan, så slipper man fläckarna.. kostar mer, ser fräshare ut också ;)

Stoppsladd skrev:

http://nordic.lge.com/sv/prodmodeld...01&modelCodeDisplay=GR-L207QXQK&model=NOTHING

den där har jag köpt... 16kkr ...

//håkan

Det kostar att ligga på top :D

Nä, men seriöst, åk runt och kolla läget i oilka butiker, vilka erbjudanden dom har, ta med en massa kataloger och kolla i. för det mesta så kan ju butikerna beställa hem om det inte finns på lager.
Endel butiker brukar ha hela kök som dom säljer, ett paketpris liksom. typ, kyl,frys,spis osv för ett speciellt pris.

/Annicka

Stoppsladd skrev:

håkan skrev:
eller så tar man i titan, så slipper man fläckarna.. kostar mer, ser fräshare ut också ;)

http://nordic.lge.com/sv/prodmodeld...01&modelCodeDisplay=GR-L207QXQK&model=NOTHING

den där har jag köpt... 16kkr ...

//håkan

Fick hem ett blad från OnOff i förrgår och där hade dom paket erbjudanden pga deras jubileum.

Kylskåp+frys skåp och diskmaskin 9990kr (beko)
Inbyggnadsugn m varmluftsfunktion, glaskeramikhäll, spiskåpa m fläkt 6990kr (Ariston)

Allt i rostfritt utförande.
Totalt 16980
Va lite därför jag undrade

Last edited:
Vet inte.. tycker att rostfritt e snyggt...MEN
Du vet att det skiljer i färgen på rostfritt... kolla vid köp att det är samma färg på allt du köper.
Finns borstat.. och då fastnar inte fingeravtryck lika lätt... Electrolux har även ett jätte bra medel.. som tar bort fingeravtrycken och lägger en skyddande hinna...
Sen så finns det idag i aluminium.. blir lite ljusare.. men fastnar inte..
och så finns det lackad rostfritt... (finns inte en tjans att det fastnar något på "kanske magneter?") finns även plast som e imitation.. men ej snyggt...
Sen vad du ska köpa e upp till "din fru" :hihi

porec skrev:
Vet inte.. tycker att rostfritt e snyggt...MEN
Du vet att det skiljer i färgen på rostfritt... kolla vid köp att det är samma färg på allt du köper.
Finns borstat.. och då fastnar inte fingeravtryck lika lätt... Electrolux har även ett jätte bra medel.. som tar bort fingeravtrycken och lägger en skyddande hinna...
Sen så finns det idag i aluminium.. blir lite ljusare.. men fastnar inte..
och så finns det lackad rostfritt... (finns inte en tjans att det fastnar något på "kanske magneter?") finns även plast som e imitation.. men ej snyggt...
Sen vad du ska köpa e upp till "din fru" :hihi

Tjaa, nu är det ju så att just rostfritt INTE är magnetiskt...

Har ugn och diskmaksin från Zanuzzi i klarlackad rostfritt = snyggt och helt fingerokänsligt

Kyl, frys och fläktkåpa är olackat rostfritt men torkas av med något medel varannan månad vilket är fullt tillräckligt trots att jag har en treåring som springer runt.

Tycker en metallyta har betydligt mera liv än en vitlackad yta. Reflekterar ljus på ett helt annat sätt i olika vinklar o.s.v.

Alltså: ROSTFRITT :)

Är det bara jag som är inne på lite mer guld i köket? Nu har jag iofs inget guldfärgat kylskåp men skulle jag inreda ett kök så är nog det första jag skulle göra att lacka om kyl/frys i guld :yoparty

Rostfritt kanske kan va snyggt när det är polerat, när det är borstat påminner det för mycket om ett restaurangkök.

Men det är ditt kök o din vilja. Hoppas det blir bra vad du än väljer.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT