Vittu ku vituttaa!!!!!

• Thread starter Thread starter Ace.Rider
  • Start date Start date
Ursäkta min franska men mera exakt: fittan va det fittas!

Nu börjar man liksom fatta att dom e ju faktiskt borta, detta har hänt, det är ingen dröm, skit skit skit skit.
Var till försäkringsbolaget igår, inte mådde man bättre efter det heller. Försäkringsbolagen kan nog göra en ledsen, ingen respekt har dom för en, bara sura för att det hänt, att jag inte bara betalar åt dem utan de måste ge nått tillbaka, fick en nästan att känna sig skyldig för att gå dit och berätta vad som hänt. :huvet

Jo polisen misstänker just några som varit och sett på hojen, men det var ju typ för 3-4 veckor sedan, vissa detaljer minns man ju men andra inte alls.
Dessa typer var ju sådär trevliga: skinheads, kamobyxor och ena av dem hade "white power" och hakkorset på t-skjortan. :confused:
Sånna typer minns man ju, de blev arga när jag inte lät dem provköra. Kan ju vara dom, polisen sa att det kan vara dom som har sagt att nån annan ska göra det åt dem eller nått. Men sen så kan det ju vara vem som helst, behöver ju inte vara just dom som var hit. Detta är ju ändå rätt litet ställe så folk vet ju lite vad man har och så.
Men faan bara de skulle komma fast!!! Men vad är straffet då, brukar ju stå att de fått 2 års fängelse på tidningarna men i verkligheten har de typ 2 mån samhällstjänst. :va e de rätt
Men om jag skulle köra 40km/h för hårt, ja då skulle man nog få ordentliga böter och körkortet borta i 6 mån eller nått liknande. :huvet

Va e nå kids som va å kolla domhär skinnskallarna eller äldre som va och kolla eller,hoppas det löser sig me försäkringen!

Får man fråga vad du har för försäkringsbolag? Så jag vet vad ja INTE ska byta till...
De verkar ju inte sköta saken speciellt snyggt.

skinnisarna var typ i 20-25 års ålder.

Jag har ena försäkrad i lokalförsäkringen, även hemförsäkringen där.
GSXR:en har jag hos Pohjola, dem har jag inte diskuterat med så mycket ännu, mc: måste vara borta 30 dagar, efter det så ringer värderaren upp en så då får jag se hur det går. Hoppas de har lite mera kundservice.
Vad jag har hört från andra så ska nog lokalförsäkringen vara bra, men inte mot mig var de det iallafall.

Hörde att en mc i gerby blivit stulen för någon dag sedan!

Jaha, då var det klart med polisutredningen, inga hojar ingenting tack vare telefonbolaget!!!! :mad:
De troligtvis skyldiga till detta brott ringde mig före de skulle komma och se på hojen, men de ringde med hemligt nummer.
Nåja, men då ville ju polisen ha reda på telefonnumret från telefonbolaget, men enligt dem så är detta inte ett tillräckligt stort brott så de ger inte ut någon information! Hur kan det vara så, de har bevisen framför sig men ger inte ut det till polisen, alltså de skyddar brottslingarna.
ÅÅÅÅÅhhh va trevligt :huvet
Så nu väntas bara försäkringsbolagens krångel och tråkigheter! :huvet

Jaha, då var det klart med polisutredningen, inga hojar ingenting tack vare telefonbolaget!!!! :mad:
De troligtvis skyldiga till detta brott ringde mig före de skulle komma och se på hojen, men de ringde med hemligt nummer.
Nåja, men då ville ju polisen ha reda på telefonnumret från telefonbolaget, men enligt dem så är detta inte ett tillräckligt stort brott så de ger inte ut någon information! Hur kan det vara så, de har bevisen framför sig men ger inte ut det till polisen, alltså de skyddar brottslingarna.

Jaha just så,sjysst av telefonbolaget.Man skulle ju kunna tro att brott som brott så har polisen rätt att få reda på tel. nummer men men :mad: Har tro alla tel.bolag samma policy:confused: Hoppas du har bättre lycka med försäkringsbolaget!

Sanon vain haulikko pähään niille :död

Tv

//Robin

En liten uppföljning, inget från polisen om mina älsklingar, men försäkringsbolagen har varit ok nu. Pengarna har rullat in och visst kunde man fått mera med tanke på vad som man satt ner på dem, men det får man ju aldrig. Men annars e jag faktiskt helt nöjd med deras beslut! :tummenupp

Så nu har jag en ny älskling, ja eller två :tuttar , men den ena kör jag endast på i sovrummet :yoparty , men den andra så är en Kawa z1000 - 04, en riktigt fin en, nästan orginal förutom rensad bakdel och miniblinkers.
Var rädda om era cyklar och sköt om er i vinter mörkret. För min del blir det mycket cross körande!
Ha en trevlig jul allihopa!

Mvh Ace

En liten uppföljning, inget från polisen om mina älsklingar, men försäkringsbolagen har varit ok nu. Pengarna har rullat in och visst kunde man fått mera med tanke på vad som man satt ner på dem, men det får man ju aldrig. Men annars e jag faktiskt helt nöjd med deras beslut! :tummenupp

Så nu har jag en ny älskling, ja eller två :tuttar , men den ena kör jag endast på i sovrummet :yoparty , men den andra så är en Kawa z1000 - 04, en riktigt fin en, nästan orginal förutom rensad bakdel och miniblinkers.
Var rädda om era cyklar och sköt om er i vinter mörkret. För min del blir det mycket cross körande!
Ha en trevlig jul allihopa!

Mvh Ace

Det va ju kul att det löste sig någorlunda.Va har du för pipor på hojen?

Det va ju kul att det löste sig någorlunda.Va har du för pipor på hojen?

Helt orginal än så länge. Men efter besiktning lär det nog bli andra, eller så modifierar jag orginalen. Hört att ifall man tar bort katalysatorerna så blir det redan mycket bättre!

Helt orginal än så länge. Men efter besiktning lär det nog bli andra, eller så modifierar jag orginalen. Hört att ifall man tar bort katalysatorerna så blir det redan mycket bättre!

Bossen har Ixil slipon liggandes om du e intresserad,gör underverk med bottenvridet å börjar prat mycke finare plus att du får röven upp putsad lite!
Minns inte va han ville ha men kan fråg ifall om!

Bifogat

• z1000-2.jpg
    z1000-2.jpg
    59.9 KB · Visningar: 90
Bossen har Ixil slipon liggandes om du e intresserad,gör underverk med bottenvridet å börjar prat mycke finare plus att du får röven upp putsad lite!
Minns inte va han ville ha men kan fråg ifall om!

Hede va ju it så gälit, prov fråg åv an va an vill ha fö ti var åv meddem!
Rensad röv ere redan på an, men ti flytt upp dämparen sku ju it va så dumt.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman