Vitt skum i kylaren

bobbe1996

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2011
Hoj
2009 Yamaha xj-6n
hej, jag har renoverat en rm 125 i sommar och nu när jag startade den så blev det ett vitt skum i kylaren. vet någon av ni vad det kan vara?

Det kan vara skum kanske? Skum är en blandning av luft och vätska. Skummet bor i kylare. Skummet äter små barn.

Det är fullkomligt normalt att det skummar lite.

okej jag har bara hunnit med att starta den än så länge, men ska ut och test köra imorrn så jag återkommer om det uppstår något problem.

Topplockspackning som gett med sig ger liknande symptom. Den behöver inte dricka kylarvatten än i så fall, men det är en tidsfråga.

Nån som hällt spolarvätska i kylaren?
Har du sköljt ur kylsystemet med vatten och sedan hällt i 1 del glykol + 1 del vatten (vanliga blandningen 50% glykol för bra korrosionskydd som finns i glykolen + 50% vatten för kylningen)

Nån som hällt spolarvätska i kylaren?
Har du sköljt ur kylsystemet med vatten och sedan hällt i 1 del glykol + 1 del vatten (vanliga blandningen 50% glykol för bra korrosionskydd som finns i glykolen + 50% vatten för kylningen)

ne jag sköljde aldrig ur det men jag rev ju hela motorn då jag renoverade den. så jag tycker att det inte borde vara nått annat än kylarvätska i systemet nu.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT