Vitt skinnställ?

O.M

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2011
Hoj
CBR600RR
Ja, vad tycker ni allmänt om vita skinnställ..Typ som denna....

Bifogat

• 2009_alpinestars_sp-1_one-piece_suit.jpg
    2009_alpinestars_sp-1_one-piece_suit.jpg
    43 KB · Visningar: 341
Skulle gärna köra helvitt, om inte annat för starwarsfaktorn! :tummenupp
Storm_Troopers__by_Mythrime.jpg

I praktiken dock...blir snabbt skitigt och trist....

Kör själv helsvart.....(tråkmåns, classicbög..)

/e

Vitt har fördelen att det inte blir lika varmt i solen, ibland kan man ju knappt ta på mitt svarta ställ, men nackdelen att det blir lätt riktigt skitigt. Tex syns utsmetade humlor och andra lite större flygande prylar mycket mer på vita ställ än på svarta, för att inte tala om olja och vanlig smuts.

Jag tycker vitt är riktigt snyggt. Sen för min del tycker jag inte att det gör så mkt att det blir skitigt, det är bara att tvätta det vilket inte tar så lång tid.

Vitt är snyggt så länge det är vitt , om man är lagd åt det hållet att stället ska vara fräscht. Annars tenderar vitt att solka till sig relativt fort. Jag har ett par "vita" Alpinestars stövlar. Dom var vita nån månad...Jag köpte dem för att det var tokrea på Ava, annars hade svart rockat mer.

Men smaken är olika som sagt...finns inget rätt eller fel.:tummenupp

Klart du ska ha vit, finns läder tvål att tvätta funkar jättebra tycker jag. Sen syns du ju bättre. Mitt nästa ställ blir vit om inte helvit så svart/vit.

Jag har vitt ställ och har haft ett par år. Det blir inget skitigare än andra ställ och det är inte svårare att hålla rent. Möjligen kanske stora insekter som kletar ut i gult syns mer på vitt... :va
Finns en kanontvål gjord för läderprodukter (köpte på en hästshop), den tvålen både tvättar och återfettar, plus att det är vit. Jag gör det en gång på hösten innan jag hänger in stället. Mellan det vanligt vatten o trasa nån gång när det börjar se äckligt ut, vilket det gör lika fort på ett svart.

Du syns bättre i trafiken, det är en bonus.

Funkar, fast asfaltsmärkena från eventuella krascher syns rätt så väl.

Vitt alla gånger ! Gärna helställ också :) Underhåll stället nogrannt vilket jag antar då ställ inte är billiga så kommer det nog vara vitt ett bra tag framöver !

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien