Vitt skinnställ, gör jag ett misstag?

Vilken färg bör jag välja på skinnstället


  • Antal röstningar
    0
Köp det du vill ha, grejerna är ju till för att användas, mina vita Tech 8:or var ett sånt köp, vita var dom väl dom första 500m sen... =)
Skämt åsido, det gäller att hålla efter främst insekterna så kommer nog ditt vita ställ vara fräscht åtminstone 1:a säsongen... kanske... :D:D:D
 
Jag har ett vit/svart ställ och det är inte så jäkla sketet efter en säsong, speceillt inte med lite lädervård. Svart skinnställ har jag med haft och det skötte jag inte på samma sätt som det med vita detaljer.

Visst syns det inte lika väl och ett svart ställ åldras bättre. Men inte lika snyggt :)
 
Var i samma val och kval son du, men jag köpte ett lagune seca vitt men ångrade mig för och köpte en vit dainese racing + plus svarta delta pro byxor, snygg kombination plus att det går att sammankoppla byxan och jackan
 
Många motorcyklister poserar hellre och ser snabba ut än kör hoj, -då är det självklara valet : vitt
Lägger man fokus på att köra ofta och mycket: svart

Själv har jag gult, grått, vitt och svart. jag är varken snabb eller snygg :(
 
Är du smal eller tjock TS?

Vit färg förstorar, medan svart och mörka nyanser förminskar. Värt att tänka på om du inte lyckats hålla nyårslöftet.
 
Är du smal eller tjock TS?

Vit färg förstorar, medan svart och mörka nyanser förminskar. Värt att tänka på om du inte lyckats hålla nyårslöftet.
182cm, 84kg. och löftet gick det sådär med :)

Just nu lutar det mer åt svart. Känns som att det inte värt att helat tiden behöver tänka på att hålla stället rent. Bilen är som sagt grå aktig och det är inte för inte att man kör med städhjälp hemma...

Blir det varmt så är la det en god ursäkt för att dra på lite mer? :fakta

Svart ser ju riktigt nice ut också.
CBR600FA_w475.jpg
 
Last edited:
Jag har ett vitt Alpinestars ställ och det enda som är jobbigt med det är att man ser ut som en jävla rookie innan man kraschat in det och fått lite repor och patina på det hela.

Nytt och vitt.
Photo 2012-03-02 12 25 51.jpg

Lite patina.
277826_264283897019325_593721185_o.jpg

schubert.jpg
 
Last edited:
Jag kör med vitt, det största problemet är att det fort syns om det blir "slitet". Även små rispningar syns fort.
Men det blir inte skitigare eller så.

bild
 
Jag kör med vitt, det största problemet är att det fort syns om det blir "slitet". Även små rispningar syns fort.
Men det blir inte skitigare eller så.

bild

Det är ju så det ska vara... du måste ju erkänna att du tycker det e finare med lite repor och så än när det var nytt och såg ut som plast nästan..
 
Det är ju så det ska vara... du måste ju erkänna att du tycker det e finare med lite repor och så än när det var nytt och såg ut som plast nästan..

Nja, jag är extremt pedant, och vill att allt ska se nytt ut.
Jag är sån som tvättar och polerar både hoj och utrustning efter varje hojsväng.. :död
 
Med en gul reflexväst så spelar färgen ingen roll
 
efter några krascher bryr du dig inte om färg eller skick, bara skiten sitter ihop och kostar under 4000:-
 
Klart du gör ett misstag, men vem bryr sig? Det är ett snyggt misstag och du får något att göra under 95% av din semester när det ösregnar!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top