Vita helställ? *sökes*

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Har ni några bra tips på vita helställ? ..gärna helt vita. Visst syns smuts etc, det får man ta, eller tvätta regelbundet, jag vägrar svettas så som jag gjort denna sommar. Dessutom skall det åkas mkt bana/tävlingar, aldrig mer ett helsvart ställ :(

Sett varianter på helställ, bl a sett ett vitt helställ som ser ut att kunna andas. Såg en snubbe på sviestad som hade sånt, såg ut att vara räflat över bröstet för att det skulle andas.. ?

Tips mottages!

:tummenupp

Berik har ett ställ som nästan är helvitt.. okej lite svarta o röda detaljer men merparten av ställen är vitt.. kolla duells.se..

Dainese

t_flanker_p.jpg

2_Sukhoi_var_b.jpg

t_jack_f.jpg

Jag har ett IXS ventilerat helställ som är kanske 60% vitt och resten svart. Men man svettas ganska frisk i det ändå... Det enda som hjälper är att köra fort :) (fast då jobbar man sig varm)

Esquire skrev:
2423095 Går det inte att beställa att stället ska vara en viss färg om man beställer från http://www.psi-sweden.com/html/index.asp eller liknande?
Jo, köper du PSI så kan man välja vilka färger man vill ha. Man kan även få även det måttsytt och ställ i kängruskinn finns. Man kan välja att få stället perforerat för bättre ventilation. Är man med i SMC får man 15% rabatt.

Skulle vilja se IronMike glida runt i den munderingen på banan nästa år. :D

Man ska nog få sig ett redigt skratt om inte annat.

Evert skrev:
2423304 Jo, köper du PSI så kan man välja vilka färger man vill ha. Man kan även få även det måttsytt och ställ i kängruskinn finns. Man kan välja att få stället perforerat för bättre ventilation. Är man med i SMC får man 15% rabatt.

Precis! Köp PSI eller tex Gimoto! Du kan få precis vilka färger, mönster, perforering, känguru/nöt osv som du vill ha. Jag kör vit/svarta Gimoto i känguru och är helnöjd, och Andreas Mårtensson kör PSI och de verkar hålla väldigt hög kvalitet de med!

Revit har ett.. och Berik...

Bifogat

• FOL008_RS1_White_F1_222307.jpg
    FOL008_RS1_White_F1_222307.jpg
    15.5 KB · Visningar: 137
  • LS1_3214_BK_BlWh.jpg
    LS1_3214_BK_BlWh.jpg
    97 KB · Visningar: 111
IronMike skrev:
2423091 Har ni några bra tips på vita helställ? ..gärna helt vita. Visst syns smuts etc, det får man ta, eller tvätta regelbundet, jag vägrar svettas så som jag gjort denna sommar. Dessutom skall det åkas mkt bana/tävlingar, aldrig mer ett helsvart ställ :(

Sett varianter på helställ, bl a sett ett vitt helställ som ser ut att kunna andas. Såg en snubbe på sviestad som hade sånt, såg ut att vara räflat över bröstet för att det skulle andas.. ?

Tips mottages!

Här är en bild på mitt vita dainese t-age. Grymt skönt och känns säkert. (aldrig testat dock)

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=64572&d=1096750154

om priset e rätt så kan jag tänka mig sälja.

Runken skrev:
2423860 Här är en bild på mitt vita dainese t-age. Grymt skönt och känns säkert. (aldrig testat dock)

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=64572&d=1096750154

om priset e rätt så kan jag tänka mig sälja.
va ere för strl? :)

crashtestdummy skrev:
2423371 Iron mike säsongen 2007
27_25storm1.jp
Haha, ja herrejävlar :rolleyes: ..om inte annat så kan jag spänna över min helkropps-elvisdräkt i vit nylon med guldpalletter på mitt svarta ställ jag har nu.

Last edited:
Har Dainese Jack-F "D73" stället ovan, är mycket nöjd, men sen gillar jag ju retrostuket mycket.

186cm/80kg storlek 50. Tight. :tuttar

IronMike skrev:
2423091 Har ni några bra tips på vita helställ? ..gärna helt vita. Visst syns smuts etc, det får man ta, eller tvätta regelbundet, jag vägrar svettas så som jag gjort denna sommar. Dessutom skall det åkas mkt bana/tävlingar, aldrig mer ett helsvart ställ :(

Tips mottages!

Frågan är om det inte är så att det är en MYT att svart blir varmare än andra färger. Och om den blir det hur stor är skillnaden? 1% 3% 85.2%?

Min gissing är att du inte känner någon som hellst skillnad på ett svart och ett vitt ställ.

Gulleplutt skrev:
2424683 Frågan är om det inte är så att det är en MYT att svart blir varmare än andra färger. Och om den blir det hur stor är skillnaden? 1% 3% 85.2%?

Min gissing är att du inte känner någon som hellst skillnad på ett svart och ett vitt ställ.
Alltså.. efter egna erfarenheter, så är det svalare en dag då det är 30 grader+, med vit överdragströjja, än bara med svart skinnpaj.

Varför tror du negrerna i öknen har vita skynken? :va

Runken skrev:
2424083 52. som jag har format efter min kropp. :)

är 180 cm 95 kg. sitter som kanon.
Haha jag e 180, väger 95 jag med...men 52 låter väldans litet? :pannkyss ..kan man ligga över tanken, utan att få gastrit och gaser i magen? man vill ju inte skada analfliken :rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...