vita fläckar på aluminiumramen

DaLLeR

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Hoj
GSX-R 750 -00
killen jag köpte hojen av hade sprutat på nån stark industriavfettning på hojen, det gav vita fläckar i ramen.
nån som har en idé på hur ja ska få bort det, har försökt med autosol & rubbing men det hjälper inte.. vill ju helst slippa polera om hela ramen men diverse slipmedel osv.. =)

DaLLeR skrev:
2624058 killen jag köpte hojen av hade sprutat på nån stark industriavfettning på hojen, det gav vita fläckar i ramen.
nån som har en idé på hur ja ska få bort det, har försökt med autosol & rubbing men det hjälper inte.. vill ju helst slippa polera om hela ramen men diverse slipmedel osv.. =)

Bild?

Hade samma bekymmer på min Gixxer, det blir bra om du tar lite olja och sprutar på efter en tvätt... Det är tyvärr ingen permanent lösning men det funkar!

DaLLeR skrev:
2624116 hehe okej.. men de är väl ett helvete att hålla efter sen?? eller går de att klarlacka de??

Hehe, alltså det var ett dåligt skämt som kanske bara jag tyckte var kul Hmm..

Fast jag hade en del högglanspolerade detaljer på min Monster, det såg ju jättesnyggt ut när det var nypolerat men det blev oxid på några timmar, klarlack släpper på polerad alu säger min lackerare, men andra ( här ) säger att det ska gå, vet ej vem som har rätt:confused:

Chronic skrev:
2624124 Hehe, alltså det var ett dåligt skämt som kanske bara jag tyckte var kul Hmm..

Fast jag hade en del högglanspolerade detaljer på min Monster, det såg ju jättesnyggt ut när det var nypolerat men det blev oxid på några timmar, klarlack släpper på polerad alu säger min lackerare, men andra ( här ) säger att det ska gå, vet ej vem som har rätt:confused:
Lackeraren...

Chronic skrev:
2624124 Hehe, alltså det var ett dåligt skämt som kanske bara jag tyckte var kul Hmm..

Det borde väl gå att högglanspolera och sen eloxera? :va

*/ ?>
Back