Vita crosskläder?

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Tjena, imorgon är det tänkt att jag ska åka och köpa nya cross kläder, stövlar, handskar, brillor och förmodligen ett bröst/rygg skydd.

Och då undrar jag följande.

1.Hur tvättar man vita crosskläder så att det blir rent? Har läst att vissa använder högtryckstvätt men går det inte sönder då?
2.Och vad rekommenderar ni för stövlar?
3.Och vad för bröstskydd? Det får gärna vara ryggskydd på det också.

Kom igen och snåla inte med tipsen ;)

MVH Adam

Ledade stövlar är skönast,Sidi Crossfire rekommenderas.

ja brukar spola av kläderna me en vattenslang om dom e leriga o sen kasta dom i tvätten, blir som nytt!
Gällande överkroppsskydd så provade jag en hel drös med sådana innan jag blev nöjd, Fox har helt klart skönaste skydden enligt mig iaf :)

Okey, tänkte också på dom brallorna som har skin på insidan av benen. Hur funkar det att tvätta dom?

Okey, tänkte också på dom brallorna som har skin på insidan av benen. Hur funkar det att tvätta dom?
Bara att tvätta i maskin som vanligt.Smörj in skinnet då och då så att det inte blir torrt och spricker.

Kan också rekommendera Sidi Crossfire när det kommer till stövlar, jag har visserligen inte mina till crossåka utan till landsväg/grusväg/traktorvägar. Provade många olika innan jag köpte men just crossfire och leden mellan fot och skaft är riktigt bekvämt jämfört med t.ex Alpinestars som känns som om man fått benet/foten i gips... Finns även två olika Crossfire, S.R.S och standard, S.R.S har utbytbara skruvade sulor, standard har också utbytbara sulor men de ska limmas fast.

Back