Vit rök ur ena avgasröret..

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Hoj
Fajjerstååm
Jag har tagit över en gammal hojj av en polare, det är en suzuki gsx 400 e.. 82:a.. Har väl stått stilla i ca 2 år, utomhus.. Och nu när vi väl lyckats starta den så ryker det ovanligt mycket ur bara det ena avgasröret, det yttrar sig mest när man gasar på.. Vill tilläga att den är luftkyld, så något kylarvatten kan det inte vara.. Och om det vore p.g.a olja eller något, borde inte det ge en mörkare rök? För denna röken är ganska ljus/vit.. Några tipps eller idéer om vad det kan vara? Kan det hjälpa att bara byta ut allt gammalt bränsle och olja som stått stilla i hojen i över 2 år tro?

kondensvatten i ljuddämparen, det kommer försvinna.....

...eller rostiga cylinderfoder,ringar och ventilsäten.

hmmm

Kondensvatten borde ju försvinna hyffsat fort.. låtit den stå på säkert en halvtimme och gasat o hållt på lite och det är fortfarande kvar.. Ju mer jag gasar, desto mer rök ur vänster avgasrör.. Jag är ingen stjärna på att mecka precis, men någongång måste man ju lära sig :P .. Några bra tipps om vad jag först och främs borde göra?

Kondensvatten borde ju försvinna hyffsat fort.. låtit den stå på säkert en halvtimme och gasat o hållt på lite och det är fortfarande kvar.. Ju mer jag gasar, desto mer rök ur vänster avgasrör.. Jag är ingen stjärna på att mecka precis, men någongång måste man ju lära sig :P .. Några bra tipps om vad jag först och främs borde göra?

kollat kompet?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...