Vit olja?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
Fluxir skrev:
inget, mer än att det snurar i växellådan, vilket inte bör vara så bra för allt som finns däri...

Startat den en gång och kört lite med den oljan. Sen bytte vi oljan.

Solid snake skrev:
Ponera (anta) att packboxarna i motorn har pajjat oxå då, då läcker oljan in i vevhuset o om då cylinderfotspackningen har gått också så är det möjligt.
I för sig sant.. men det tycker jag är väldigt långsökt.. jag funderade också på det. han skrev att den stått i 7 år.. har de nån påverkan på vitt pigment?.. låter konstigt

philsson skrev:
I för sig sant.. men det tycker jag är väldigt långsökt.. jag funderade också på det. han skrev att den stått i 7 år.. har de nån påverkan på vitt pigment?.. låter konstigt

vitt pigment?
då tar vi det igen... när olja står länge i en motor blir den vit, eller om man kör aldeles för länge på en olja blir den vit. ett utmärkt exempel på det är gräsklippare, oljan i dom blir ofta vit. när bytte ni olja i gräsklipparn sist? gå ut å kolla om den e vit...
den blir inte VIT i den meningen utan den blir lite gråaktigt typ. vit aktig helt enkelt. varför vet ja inte riktigt, men det går väl å ta reda på. vit olja är hur som hellst inte bra, det är väl kanske förhoppningsvis lite bättre än ingen olja alls, men det är nog inte mkt.

va jag har lärt mejj från min gamla cross är att om jag använde för billig olja så vart den vit men då sa min farsa åt mejj att köpa en dyrare olja och sen dess har den inte blivit vit.. :kocko

Fluxir skrev:
vitt pigment?
då tar vi det igen... när olja står länge i en motor blir den vit, eller om man kör aldeles för länge på en olja blir den vit. ett utmärkt exempel på det är gräsklippare, oljan i dom blir ofta vit. när bytte ni olja i gräsklipparn sist? gå ut å kolla om den e vit...
den blir inte VIT i den meningen utan den blir lite gråaktigt typ. vit aktig helt enkelt. varför vet ja inte riktigt, men det går väl å ta reda på. vit olja är hur som hellst inte bra, det är väl kanske förhoppningsvis lite bättre än ingen olja alls, men det är nog inte mkt.
Mig veto blir olja svart efter ett tag. fast det är nog bara för oss här i småland :hihi

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna