Vista - Zonealarm

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Köpte en bärbar dator av den billigare varianten idag.
Vista förinstallerat med massor av skit som packades upp och installerades när datorn startades första gången. Nu har jag lyckats rensa upp hyfsat bra och t o m fått in Zonealarms beta verison 7.5. Det var det enda Zonealarm jag lyckades installera, äldre ver klagade över att de inte kunde hitta dittan o dattan.

Vilken brandvägg o vilket antivirus kan ni rekommendera om man kör Vista.
Bara intr av gratis-program. I Zonealarms beta ver ingår brandvägg, antivirus och antispam. Någon som har erf av den här betan?

Vet inget gratis antivirus som är så där jättebra, jag kör med norton, men det kostar ju, kan rekommendera antispyware gratisprogg, det hittar massa skit, kör det progget varje gång innan jag stänger ner datorn, finns på denna länk.
http://www.superantispyware.com/

www.avira.com - ett mkt bra antivirus

Ja, Avira har jag kört tidigare och det funkar klockrent. Men då återstår frågan om vilken gratis brandvägg som funkar bra med Vista.
Såg nu att beta versionen går ut om 58 dagar.

EDIT:
Surfade in på Download.com och sökte på "firewall visa" NU har det kommit en icke beta ver av Zonealarm till Vista. Alltså NU ikväll, för ett par timmar sedan fanns vara betan för Vista. Jaja, problem solved men nu får betan rulla ett tag, gitter inte byta igen.

Last edited:
Jaha, idag skulle jag installera nya Zonealarm för Vista (gratisversionen som kom ut i går). Gissa om jag blev förvånad när det här poppade upp.
Provade att stänga ner betaver av ZoneAlarm Security Suite men det blev ingen skillnad. Den enda användaren som är reg i systemet är jag och jag har inge haft några problem att installera program tidigare.
I rutan står det att jag inte har behörighet att göra installationen och att jag ska logga in som administratör, men jag ÄR ju inloggad som adm.

Bifogat

• aja baja zonealarm.jpg
    aja baja zonealarm.jpg
    120.8 KB · Visningar: 55
Har inte mkt över för zonealarm, har orsakat mkt skit för många personer genom åren (har jobbat på teknisksupport på comhem). Vet inte hurvida norton har blivit användarvänligt nu men förr var det helt hopplöst. Använder själv avast antivirus, klockrent och enkelt att använda och har till det agnitum outpost fw på min vista 64-bit burk. Nemas problemas!

Har inte mkt över för zonealarm, har orsakat mkt skit för många personer genom åren (har jobbat på teknisksupport på comhem). Vet inte hurvida norton har blivit användarvänligt nu men förr var det helt hopplöst. Använder själv avast antivirus, klockrent och enkelt att använda och har till det agnitum outpost fw på min vista 64-bit burk. Nemas problemas!

Jag har aldrig haft problem med Zonealarm (peppar peppar ta i trä).
Pallar inte klydda så jag köpte en licens till Security Suite, 340 spänn hade de dragit fr kontor. licensen skulle kosta 39.95 USD. Kass kurs man fick :näsblod

EDIT:
Läste mailet jag fick av ZoneAlarm. Det visade sig att de tagit betalt för fler produkter än jag beställt. Har mailat och begärt återbetalning. Tror inte mycket på att jag kommer att få några pengar men man kan ju alltid försöka. Det rör sig om en skitsumma på 16 usd så någon rättsprocess är inte aktuellt men ett litet :arsele via mail tyckte jag de skulle ha i alla fall.

Last edited:
Använder själv avast antivirus, klockrent och enkelt att använda och har till det agnitum outpost fw på min vista 64-bit burk. Nemas problemas!

Håller verkligen med. Orkar inte skriva allt Avast gör, men framför allt så förbrukar det väldigt lite systemresurser. Datorn står inte och tuggar när man startar upp som med vissa andra Antivirus t.ex. url block är också en bra funktion.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!