vista o torrents

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Hej!
Har köpt en laptop som har vista home premium som os.Skulle börja ladda ner lite skit i form av torrentfiler som jag alltid gjort(y-torrent klient).Men vista vill lixom inte ta emot filerna.Har googlat runt lite o sett att det tydligen ska finnas ett fix för detta.Men jag är lite osäker när man inte är så speciellt vass på datorer.Därför undrar jag om det finns nån här som vet hur jag ska lösa detta. tack på förhand. mvh//jacke

Gå in i inställningarna i vista och stäng av allt skit den frågar hela tiden om du vill göra de o de när det e borta så funka mitt som det skulle. Går det inte ens att spara filen på datorn eller?

Jag skrev om samma problem i en tråd på flashback. Ställ in uTorrent > Options > Preferences > Advanced > diskio.flush_files = false

Problemet är att uTorrent "stänger" de nedtankade filerna emellanåt och då passar Windows Vista på att indexera filerna och uTorrent klagar då på att filen är låst. Med diskio.flush_files = false så säger du åt uTorrent att hållen filen öppen och låst för andra att tafsa på.

Gjorde inställningarna efter ditt recept anders.O nu funkar d fint:tummenuppTACKAR TACKAR.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg