Visste ni att...

H4 skrev:
Det är 20 gånger större chans att föraren på en motorcykel dör än en förare i en bil.

Jag tippar på att det är 20 gånger större RISK..

OBS! Inget påhopp eller märka ord eller liknande, tyckte bara att det var lite lustigt formulerat.. :tummenupp

Litteraturteoretikern Hippolyte Taines naturalistiska idéer utvecklades ur den positivistiske vetenskapsmannens Auguste Comtes teorier.

(Tur att man har läst litteraturvetenskap på universitetet. Man lär sig otroligt mycket användbart...)

1880-talsrealisten Victoria Benedictsson skar förresten halsen av sig med en rakkniv på ett hotellrum. :tummenupp för det.

Blandar man en liter vatten och en liter sprit så blir det inte två liter. Det blir 1.8 ungefär, om jag minns rätt.

FeeBee skrev:

OBS! Inget påhopp eller märka ord eller liknande, tyckte bara att det var lite lustigt formulerat.. :tummenupp

Jo, så ska det vara :) Flåt.

visste ni att ena lilla randen i hörnet på tjugolappen är dikt?

Och om man kollar riktigt noga på visa sedlar där det ser ut som streck står det Svenska riksbanken

Visste ni att amerikanske 1 dollars sedeln är den mest förfalskade i världen?

Visste ni att 95% av alla killar penis trillar uppåt snett vänster när man ligger på rygg, håller den rakt upp och släpper?

"Spheno palatine ganglioneuralgia" är den medicinska termen för den huvudvärk man kan få när man äter glass.

FeeBee skrev:

Men tänk om man vill dö, då är det ju en chans..

De grå ränderna som blir i en välanvänd kaffekopp är bly som fälls ut ur glasyren

Visste ni att man nu kommit fram till att ljushastigheten troligen inte alltid är konstant, varför i stort sätt alla Einsteins teorier faller?

Om du skriker i 8 år, 7 månader och 6 dagar har du producerat
tillräkligt med ljudenergi för att värma en kopp kaffe..

Om du fjärtar konstant i 6 år och 9 månader, produceras tillräckligt
mycket gas för att skapa energin av en atom bomb.

Om du bankar huvudet mot väggen förbrukar du 150 kalorier per
timme. :huvet

det är mer sannolikt att du blir dödad av en
champagnekork än av en giftig spindel?

:mattias

saft skrev:
Visste ni att man nu kommit fram till att ljushastigheten troligen inte alltid är konstant, varför i stort sätt alla Einsteins teorier faller?

Eh, vars kan man läsa om det????

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...