Visste ni att...

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
...ruccola även kallas senapskål?

Om inte så vet ni det nu. Nu vill jag lära mig nåt nytt!

Jag vet så mkt onödigt skräp, så att det är omöjligt att välja vad som ska skrivas.

Kan ta mitt senaste tillskott:

Röda korsets grundare hette Henri Dunant och fick Nobels första fredspris 1901.

En nyutexaminerad systemvetare tjänar i medeltal 22000 kr i månaden om denna arbetar inom kommunala sektorn.

KOndisbiten "damsugare" kallas inte damsugare p.g.a. av sin form utan för att det är precis vad den är.. Konditorn bakade alla andra kakor och bakelser och chokladprylar och därefter samlade han ihop krimskramset som låg kvar på bakbänken och rullade in det i marsipan och vips... en damsugare..

Mikael Cagiva skrev:
En nyutexaminerad systemvetare tjänar i medeltal 22000 kr i månaden om denna arbetar inom kommunala sektorn.

Arbetslösheten för systemvetare dubblades under mina sista två terminer från 1% till 2% och sexdubblades därefter ytterligare till 12% under mitt första arbetsår...(inom den privata sektorn)..

Men ankan, du är ju så efter. Vi goa göteborgare har haft en sån här tråd hur länge som helst....

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=76924

Jag ska dock upplysa världen om ytterligare något nytt, nu när jag har chansen.
Moores lag: Prestanda (antalet transistorer egentligen) i en mikroprocessor fördubblas på c:a 18 månader

Coola Ola skrev:
Men ankan, du är ju så efter. Vi goa göteborgare har haft en sån här tråd hur länge som helst....

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=76924

Jag ska dock upplysa världen om ytterligare något nytt, nu när jag har chansen.
Moores lag: Prestanda (antalet transistorer egentligen) i en mikroprocessor fördubblas på c:a 18 månader

Det som står i er tråd är sånt som alla redan vet (ja, förutom jöttebårrjare då....)

Och föresten så existerar inte Moores lag - och den har aldrig gjort det. Se något av de senaste numret av CS

hicka är förkortning för hydronervokustiskadiafragmakontravibrationer

Jag är ledig i veckan.
Och nu har de hittat en ny dinosaurie, av benskallesläktet eller vad man nu ska säga att det heter.

Potatis (och tomat?) kommer från amerika. Potatisen importerades till sverige på 1600-talet.

Tobak, kaffe och choklad är andra produkter från samma kontinent.

Intressant att tänka på då nästan all "svensk" husmanskost har potatis som ingrediens.

Kaffe var förbjudet att dricka under en period.

Chokladbönan användes som betalmedel i vissa kulturer (Aztecerna?), att dricka chocklad var därför som att dricka pengar.

Mat är kul.

.....av 176 utslagna Panzer V "Panther" i Normandieområdet förstördes 83 av tyskarna själva pga drivmedelsbrist eller haveri, 82 slogs ut av allierat PV eller pansar och endast 11 från luften.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8