Visst var det konstigt?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Ett klotterplank där vi kan skryta om senaste burnouten eller där vi kan höja varandra till skyarna och berätta hur häftiga vi är för att vi kör hoj. :Bugar :bow

Ja fy fan, så kan vi ju fan inte ha det här. Vill man snacka om sånt kan man ju dra till något forum för sporthojar. :mad:

Ja fy fan, så kan vi ju fan inte ha det här. Vill man snacka om sånt kan man ju dra till något forum för sporthojar. :mad:

Visst kan vi ha trådar där klubben för inbördesbeundran kan ha sina inlägg och där de kan få dunka varandra i ryggen bäst de vill. Men de blir ju inte mycket till diskussionsforum om vi bara ska ha såna trådar. :pannkyss

Men jag tycker inte att man ska förbjuda ämnen bara för att de upprör vissa forum-medlemar.
Kan man inte diskutera, eller om det inte känns bra att diskutera, kanske man kan kika in på ryggdunkar-trådar istället och få sitt bekräftelsebehov tillgodosett där? :tummenupp
Borde ju gå att samsas på forumet? :va Så att förbjuda tycker jag är trist attityd.

Lite nyheter från veckan som var

Lite nyheter från veckan som var:

[26-04-07] Ägaren av hunden som bet ihjäl femåriga Ellie Lawrenson riskerar fängelse. Ellie dog på nyårsdagen i S:t Helens efter att ha blivit attackerad av en pitbull. Nu har hennes morbror Kiel Simpson, 24, erkänt att han var ägare till pitbullen, en ras som är förbjuden i England. Under rättegången i går kom det fram att kamphunden har attackerat två personer tidigare. (Källa:BBC-News)

[24-04-07] En kvinna har gjort polisanmälan sedan hennes schäfer blivit anfallen av en pitbull i östra delarna av Landskrona. Vid niotiden på lördagskvällen var kvinnan ute med sin hund, och plötsligt kom pitbullen rusande och attackerade schäfern. Den bet tag i schäfern över nacke och hals. Kvinnan kunde inte få bort den angripande hunden, men ett gäng unga killar, där uppenbarligen ägaren fanns med, kom och tog tag i hunden och fick loss den. Kvinnans schäfer fick inga synliga skador av angreppet. Polisanmälan är rubricerad som misstänkt brott mot lagen om tillsyn av hund och katt.

[24-04-07] Malmös kommunala bostadsbolag MKB planerar att förbjuda farliga djur i sina bostäder. Vi har fått en del klagomål från hyresgäster om bland annat hotfulla hundar, säger MKB:s vice VD, enligt Sydnytt. Förbudet ska i första hand gälla nya hyresgäster. Vad som ska betecknas som farliga djur är ännu oklart men enligt MKB kan bland annat aggressiva hundar och giftormar komma i fråga. En andra möjlighet är att MKB inför denna regel i de allmänna ordningsföreskrifter som finns för hyresgäster. Då skulle ett förbud kunna omfatta samtliga hyresgäster eftersom det i alla kontrakt står att hyresgästerna ska följa de ordningsföreskrifter som finns.

[13-04-07] Man och hund skadade efter pitbullattack i Lund
En 54-årig man och hans hund skadades när de blev attackerade av en pitbull i Lund, enligt en polisanmälan till Lundapolisen. Det var på torsdagskvällen när mannen rastade sin labrador på Spexarevägen i Lund som plötsligt två hundar av rasen pitbull kom springande emot honom, en valp och en vuxen hund. Den vuxna hunden bet sig fast i labradorens hals och öron. Ynglingen som kommit med kamphundarna försökte tillsammans med mannen få pitbullen att släppa greppet. Under denna kamp skadade sig mannen ordentligt i handen.

När den attackerande hunden till slut släppt sitt grepp försvann ynglingen och de två pitbullhundarna från platsen. Mannen fick köra sin labrador till djursjukhuset och fick själv uppsöka akuten för sin handskada. Mannen har anmält ynglingen enligt lagen om tillsyn av hundar. Ynglingen har inte identifierats men mannen kände igenom honom som någon som bor i området.

Det är fina hundar det där.............

Last edited:
Rent statistiskt verkar det vara ett geografiskt problem, det kanske inte ens är ett ägarproblem?

Du, det där var en intressant iakttagelse.....

Ser tre olika tänkbara anledningar:

1. Extra mycket fel på kamphundarna i södra Sverige
2. Fler Stoffar söderöver
3. Fler kamphundar söderöver.

Eventuellt en kombination av ovanstående.
Hursomhelst utgör kamphundspopulationen ett problem.
Nån som vet nåt om pudelpopulationen? Tax?

Lite nyheter från veckan som var:

...

Inte ett ord om alla ANDRA "hundattacker" som skett "i veckan som var", vare sig det är hund vs hund eller hund vs människa (för att inte tala om människa vs hund).

Märkligt eftersom det skett lika många som de av media rapporterade med skillnaden att de inte innefattat en "pittbull". :va

Synns inte, finns inte?? Den som skriker högst är mest sann? :D

Om du kan/orkar/vill är du välkommen att rapportera liknande incidenter för exempelvis taxar/pudlar och labradorer.

Du kan få skriva om vilka attacker du vill förresten.

Inte ett ord om alla ANDRA "hundattacker" som skett "i veckan som var", vare sig det är hund vs hund eller hund vs människa (för att inte tala om människa vs hund).

Märkligt eftersom det skett lika många som de av media rapporterade med skillnaden att de inte innefattat en "pittbull". :va

Synns inte, finns inte?? Den som skriker högst är mest sann? :D

En amerikans dokumentär om pitbull o dog fight. Varning för starka scener.
Ville visa den för alla som beskriver denna ras som aggressiv hund. Alla hundförespråkare o poliser tar upp att detta är en hund som är oerhört social.

http://video.google.com/videoplay?docid=737567328566379082&q=Off+the+Chain+-+Pit+bull+documentary

Nu får det fan vara nog...det var en av de värsta saker jag har sett
såg ni den lille i slutet som fick en elchock för han inte ville slåss?
Vill mörda dom som gör så:gråta

Skulle aldrig falla mig in att oftra händerna Jag kan skydda ansikted med för att ta tag i haserna på en angripande hund oavsett ras som Jag inte känner?
Och att gå runt med "breakstick" (iof ett erkännande av ens hunds brister ikarraktären) är ju ganska ovanligt när man inte ens har hund själv..

Bakdelarna har inte mycket tänder. Lyfter man dessutom upp bakdelen från marken vill jag se den hund som lyckas bita en i händerna... Har hunden ett halsband går det ofta att hålla i det utan att bli biten. Släpper hunden greppet om det den biter i, för att du tar i den så är problemet med hundslagsmålet löst... sära på hundarna.

Det är sannerligen inte en brist i karaktären hos en hundras (långt ifrån alla mao) som man i slagsmål kan sära med breakstick. Tvärt om. De hugger inte vilt omkring sig i aggressivitet/rädsla, de har fångat ett byte.

Lätt för dig att säga, när det handlar om sekunder on en annad hund angriper en anhörig valp så tar Jag i med de medel som behövs för att rädda den precis som i vilken annan situation som helst. Sen kanske Jag inte hoppade på den ordagrant som Jag skrev men det krävdes bra mycket för att få loss den. Och det räcker för mig för att skaffa mig en uppfattning om dessa hundar.

Ja, det är lätt för mig att säga. Jag har för länge sedan slutat att tappa kontrollen över mina känslor när jag umgås med djur.
Att handla i panik gör oftast mer skada än nytta, speciellt som ingen hund blir lugnare av eller ens hejdar sig av att man skriker högljutt och slår på den. Snabb måste man vara, men det är bra att ta i med alla krafter med rätt medel...
Det absolut bästa är att förebygga att olyckor sker. Speciellt om man har en ras med hög bytesdrift. :)

Jag tycker att det är märkligt att hundägare är så oförberedda på hur de ska handla i en hundslagsmålssituation och därmed ofta rätt handfallna när det händer. Trist också att det brister i förebyggandet av dem. (använda koppel, hundbeteendekunskap, inse att alla hundar inte drar jämt med alla individer av hundsläktet utan är djur med revir och flock.)

Om du kan/orkar/vill är du välkommen att rapportera liknande incidenter för exempelvis taxar/pudlar och labradorer.

Du kan få skriva om vilka attacker du vill förresten.

Jag tackar nej! För att de är så många och så vansinnigt ointressanta.:)

Last edited:
Det absolut bästa är att förebygga att olyckor sker. Speciellt om man har en ras med hög bytesdrift. :)

Intressant. Vad ska man med en hund med hög "bytesdrift" till?
Mig veterligen används inte dessa hundar som jakthundar, men jag kanske har fel?

Begreppet breakstick låter för övrigt helt befängt. Ska man behöva verktyg för att kunna sära på hundar som slåss med varandra eller människor? Isf skulle jag nog hellre förespråka en Beretta 92F.

Isf skulle jag nog hellre förespråka en Beretta 92F.

Det är ju det jag sagt hela tiden, vapen är alltid att föredra före mördardjur. Alltid. :fakta

Nu får det fan vara nog...det var en av de värsta saker jag har sett
såg ni den lille i slutet som fick en elchock för han inte ville slåss?

Jag tror det ingår i kulturen med de där hundarna, inget att bli upprörd över.

Allvarligt talat, ska man vara lite nyanserad så har eventuell avlivning i en husvagnspark i Milwaukee ingenting med det svenska problemet att göra. Dessutom är det inte särskilt länge sedan sensationsjournalisterna skrev om hur många vita boxervalpar som slås ihjäl med hammare (i Sverige) varje år för att ingen vill ha en vit boxer.

Det finns nog med argument mot de där mördardjuren utan att blanda in elchocker.

Förresten, min far hade en Schäfer som ung som han avlivade hos veterinär. På den tiden ställde man hunden på en metallplatta och sedan på med strömmen. Nu snackar vi 60-tal. Jag vet inte om det är så smärtsamt att bli elektrifierad egentligen, man avlivar ju kycklingar med el också.

Last edited:
OBS!!!!! INTE JAG SOM HAR SKRIVIGT DETTA!!!! OBS!!!!! TRO INTE ATT DET ÄR JAG!!! JAG ÄR EN IDIOT!!!!
Hundrasismen
Men åsiktsförtrycket är bara en del av den Nya Klassens förmyndarmentalitet, om än den tydligaste. Det finns en mörk logik i det moderna samhället, där en allmänhet som uppfostrats av Nya Klassen till att betrakta samhället som ett jättelikt dagis, är skrämmande lättmanipulerad av densamma. Detta äger i praktiken rum genom att det sker en obehaglig incident, som får stort genomslag i media. Ett indoktrinerat folk reagerar sedan på detta genom att kräva förbud mot någon företeelse som inte är så vanlig, men som kan kopplas till den obehagliga incidenten. På så vis inskränks friheten för människor med ovanliga intressen. Kort sagt, folk i gemen tycks ha slutat tänka efter innan de kräver förbud för saker, och kan kräva sådana förbud endast på grund av att de inte tycker om en sak. Några tankar om individens frihet att leva sitt liv enligt eget huvud, och att den friheten är principiellt viktig, tycks inte förekomma.

Ett exempel på denna mentalitet är den omröstning om huruvida kamphundar ska förbjudas, som i Expressen resulterat i att 88% av läsarna röstat för ett sådant förbud, och bara 12% röstat emot. När det gäller hundraser är det nämligen fullt möjligt att generalisera på ett sätt som man aldrig skulle överväga att göra om människoraser.

Det hela är ett exempel på den småborgerliga och anti-heroiska inställning som i kombination med den Nya Klassens förmyndarmentalitet skapar ett samhälle där ingen normal människa egentligen vill leva. Det är ett exempel på en egalitarianism som löpt amok: om det finns människor som inte klarar att ha en hund av kampras, så ska ingen människa få ha det.

Mot detta ställer man som indo-europeisk traditionalist tre insikter:

1. Européerna, och deras släktingar utanför Europa, har i alla tider haft en mycket nära relation till hunden. Vi har under den perioden kunnat ha hundraser som är väl så farliga som pitbulls utan problem.

2. Bara för att någon inte klarar av en farlig hund innebär det inte att ingen ska få ha det. Det gamla Europa kände ett begrepp vid namn privilegium, vilket är väldigt tillämpligt på frågan om farliga hundar, eller farliga djur i allmänhet. Om man har visat att man är mogen det, genom en utbildning och ett hedervärt leverne, så borde man kunna ha vilket djur som helst. Om man däremot missköter detta, skadar sin hund, eller lever ett osunt liv, så bör privilegiet dras in.

3. Ett folk som i panik vänder sig ifrån allt som är "farligt" förtrycker ett flertal av sina medlemmar, och demonstrerar tydligt det förtryck som alltid lurar i den egalitära världsbilden. "One law for the lion and the oxen is tyranny". Ett så fegt och förslappat folk lär heller inte klara sig länge i den verklighet som vi nu en gång råkar befinna oss i. För på längre sikt är det inte olika hundraser som hotar ett samhälle..

/Mvh Who ever!

Last edited:
Big wall of text.

/Mvh Jonas

Du kan ju försöka lura i oss att det är du som skrivit det där. Den där texten ligger långt över din verbala förmåga. Vet du ens vad alla orden i texten betyder?

Hahahahahaha missade att Pyton redan ägt upp dig. Snacka om att vara indoktrinerad utan egan åsikter när man känner sig manad att citera en lång text för att skriva under som om den vore ens egen :D Din debattförmåga är.....hmm...."intressant".

Last edited:
Vart skrev jag att det var jag?
Har lagt in texter i andra trådar där jag inte skrivigt, och vad spelar det för roll?
Om det är jag eller någon annan som har skrivigt?
Det är väl budskapet i texten?

Skalman läs mina andra inlägg så får du väl göra en bedömning därifrån?
Annars behöver du inte öppna din ovanligt stora käft eller hur?

Just ja om jag lägger in en filmsnutt, måste det vara jag som har gjort den då? :va

Om du snor en text någonstans är det viktigt att du tydligt talar om det. Om det inte är du som skrivit texten på den där bizarra sidan förstås. I så fall kan väl du förklara vad "egalitarianism" är för något, jag är lite nyfiken.:va

http://oskorei.webblogg.se/290606095716_dagissamhlle_och_hundrasism.html

jämnbördig gissar jag på?

Last edited:
Nu är jag inte på "förbudsidan" men, citerar man någon så anger man källan, det fick man lära sig i skolan.

Ingen personlig "diss" mot dig Jonas, men det hör lite till allmänt hyfs att ange källa när man citer något som någon annan är upphovsrättsman till.

nu till trådämnet:

Jag tycker att man ska få ha den hund man vill, i alla fall så länge som man kan anses vara lämplig som ägare. Det är ägarn som är huvudproblemet, inte hunden.

mvh

Matte

Last edited:
Ja jag ber väl om ursäkt då förhelvette och rättar felet!
Om ni ändå aldrig skulle tro att jag kunde skrivigt detta varför börja hetsa?
Löjligt tycker jag.

Så här har en journalist SKRIVIT tidigare under dagen:

[02-05-07]Kamphund sliter sig och går till attack
Två gånger attackerade pittbullen en rottweiler. Han högg tag i halsen och vägrade släppa min hund, berättar ägaren chockat efter händelsen. Kamphunden som stod bunden utanför en äffär i Norrköping slet sig och sprang i full karriär mot paret. Det var full attack. När han anföll rottweilern dundrade de båda in i bilen intill, berättar hon. Efter drygt tre minuters hundslagsmål kom ägaren till pittbullterriern och tog bort sin hund - som inför fyra poliser sliter sig och anfaller rottweilern på nytt. Ägaren är nu misstänkt för bristande tillsyn av hund, enligt polisen. (Källa:Folkbladet)

Fan. När slet sig en tax senast och attackerade en kamphund?

Last edited:
Ojdå. Nu vill visst Hyresgästföreningen HELT förbjuda kamphundar, oavsett om de är ullegulliga eller inte. Ni kamphundsägare bör nog överväga att köpa hus snart :D

[02-05-07] Hyresgästföreningen vill förbjuda alla kamphundar
Hyresgästföreningens Riksförbund vill ha bort alla kamphundar från bostadsområdena. Oavsett om hunden ifråga visat något aggressivt beteende eller inte. Förbundet vill därmed gå längre än vad nuvarande lagstiftning tillåter. Hyresgästföreningen lutar sig mot Svenska Kennelklubbens definition av vilka raser som traditionellt betraktas vara kamphundar. Dessa är: Pitbullterrier, amstaff, bullterrier och staffordshire bullterrier samt blandraser med dessa hundar. Enligt Hyresgästföreningen är det viktigaste nämligen att de boende känner sig trygga. När det gäller vräkning på grund av hundinnehav så måste en hyresvärd med nuvarande lagstiftning kunna uppvisa att det finns en klar risk med hunden, till exempel att den är aggresiv. Det blir i så fall blir ett ärende som får avgöras i hyresnämnden.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC