Visst var det konstigt?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Finns inget koppeltvång! MEN ägaren skall ha sådan uppsikt över sin hund som om den vore kopplad.....

Jo. I Stockholm är det koppeltvång jämt (utom på anvisade platser). Övriga kommuner har jag ingen aning om.
Generellt i landet är det koppeltvång mellan vissa datum, vår och sommar när de vilda djuren har ungar.

Finns inget koppeltvång! MEN ägaren skall ha sådan uppsikt över sin hund som om den vore kopplad.

Känner många "kamphundar" som är Världens snällaste och lugnaste hundar man kan tänka sig. Det är hundägaren som uppfostrar sin hund till att bli tex. bli aggresiv m.m.

Min personliga åsikt!

Finns massor med pistoler som aldrig skjutit ihjäl någon, till och med majoriteten. Alltså borde alla få en egen pistol när de tar studenten (senast).

Struntprat, det finns en mängd användningsområden för vapen.

Vissa väldigt farliga fordon är, och bör vara förbjudna. Eller rättare sagt, det finns tydliga regler för hur en bil skall vara utformad för att få användas på allmänna vägar, sedan finns det som bekant olika utbildningar för olika fordonstyper, ju farligare fordon desto mer utbildning något förenklat. Och sist men inte minst så är vissa fordon helt förbjudna att framföra bland andra trafikanter.

Med ditt sätt att resonera så borde vem som helst få köpa en Boeing och flyga runt i, flygtrafik är ju jättesäker.

Jag vet inte, det är väl inte koppeltvång överallt?

Hmmm, det är vanlig bil jag menade :va volvo, saab, ford mm. Dom ÄR utformade för att användas på allmän väg.

Och ja, vem som helst FÅR köpa en Boing, har du $$ så får du...

Haha du är på god väg att hamna på samma nivå som Starstriker i tänket. GRATTIS:tummenupp
Dr.Bike måste va jätte tacksam att du är på hans sida :rolleyes:

//Jannis

Last edited:
Hmmm, det är vanlig bil jag menade :va volvo, saab, ford mm. Dom ÄR utformade för att användas på allmän väg.

Haha du är på god väg att hamna på samma nivå som Starstriker i tänket. GRATTIS:tummenupp

//Jannis

Som Starstriker eller inte, det är inte jag som kommer med jämförelser som uppenbarligen inte håller.
Jag har aldrig sagt att alla hundar ska förbjudas, jag gillar djur nämligen, hundar också. :tummenupp

Kamphundar är inte utformade att användas på allmän väg.
Köp du en Boing, men jag tror inte du kommer få använda den.
Putsa lite på ditt språk och din meningsbyggnad till nästa inlägg är du snäll.

Dr.Bike måste va jätte tacksam att du är på hans sida :rolleyes:

//Jannis

Att du är en fjant som bara lallar runt och undviker frågor du inte vill svara på!

Om du började ställa relevanta frågor istället för att komma med ogrundade personangrepp så ska jag överväga att kanske besvara en eller två, även om jag i vanliga fall inte slösar bort min tid på såna som du.

PMa mig nästa gång du du ogrundat påhopp, annars ska jag se till att du får göra ett litet uppehåll här på SH.

Jag blir uppriktigt sagt mörkrädd av alla nötter det finns på det här forumet. Om populationen på SH representerar Sveriges tvärsnitt så ska jag allvarligt börja fundera på att emigrera till ett land med smartare människor. Så långt från Västervik som möjligt iaf.

Fan. Nu har jag slösat bort en hel minut på dig.:huvet

Om du började ställa relevanta frågor istället för att komma med ogrundade personangrepp så ska jag överväga att kanske besvara en eller två, även om jag i vanliga fall inte slösar bort min tid på såna som du.

PMa mig nästa gång du du ogrundat påhopp, annars ska jag se till att du får göra ett litet uppehåll här på SH.

Jag blir uppriktigt sagt mörkrädd av alla nötter det finns på det här forumet. Om populationen på SH representerar Sveriges tvärsnitt så ska jag allvarligt börja fundera på att emigrera till ett land med smartare människor. Så långt från Västervik som möjligt iaf.

Fan. Nu har jag slösat bort en hel minut på dig.:huvet

tryck log UT! Och kom aldrig mer tillbaka snälla :rolleyes: :tummenupp

Jämförelsen med bilar. Inte vapen heller egentligen, men speciellt inte bilar.

Du missade poängen med jämförelsen med bilarna...:pannkyss

Jag är väl lite för optimistisk om din slutledningsförmåga/läsförståelse att döma av dina argumentation hittills. :D

Hint: utbildning

//Jannis

Här nedan beskrivs en händelse med ännu en person som har stenkoll på sina kamphundar. Observera att hundägaren ifråga inte bara är hundägare utan även JOBBAR med hundar, men trots detta ändå inte har pli på sina kamphundar. Om inte den här hundägaren har pli på sina hundar, vem har det då?

Nedan följer en intressant gästboksdiskussion mellan två kamphundsförespråkande forummedlemmar:

S:
"Jahopp då har man denna helgen fått se en Staffe göra slamsor av en liten Jack Russel, mindre kul måste ja säga. Trodde verkligen inte att dom hade det i sig så pass!"

W:
"Slamsor!!? Var var husse och matte? En staff brukar ju vanligtvis bita fast och sen skaka... Spelar mindre roll iof. Jag brukar inte låta Kia leka med mindre hundar. Staffar är ju som sagt buffliga och starka... Att de har det i sig är givet. De har hundkamp i sig lika mycket som en schäfer har vallning i sig. Tråkigt för dej att du behövde uppleva det, men samtidigt kanske bra. Hur gick det för JR?"

S:
"Var inte menat att gnälla/låta nedlåtande om varken dig eller rasen. Ville bara skriva av mig lite! Vi var nere hos tjejens hyresvärd på en gård i Skåne, vi hade ca 3 hundar lösa på gården när det kommer en hovslagare. Hovslagaren i sin tur hade med sig en JR som staffen sög direkt, vi hade hästarna osv ute och hann inte fram direkt utan staffen han gå ganska hårt åt den lilla hunden. Det ja har hört nu är att den ligger fortfarande nedsövd, vet inte om dom fått ta bort den. Synd bara för att den staffen är världens underbaraste hund annars och gör inte en fluga för när annars men JR gillar hon inte bara"

S:
"Ska tilläggas att staffägaren har stenhård pli på sina hundar dock brukar dom få gå lösa på gården som dom flesta hundar gör. Hon arbetar även med både hästar och hundar så hon tyckte de var extra tråkigt att de hände. Det var även hon som var frame och sparkade isär hundarna som mest, hon vet ju att det var hennes hund som högg även om de kanske inte direkt var hennes fel. Ja menar det var ju på deras gård och alla hundar går inte ihop bara, det visste hovslagaren mycket väl om men var stressad och glömde att inte släppa hunden hur som"

Ganska intressant att se att även hundägarna inofficiellt hävdar att kamphundarna har "det" i sig.

Där föll hela argumentationen om att det är inte hundarnas fel utan ägarnas. FÖRBJUD KAMPHUNDAR. NU.

Hint: utbildning

Vissa fordon kan du utbilda dig för hur mycket du vill, det kommer aldrig tillåtas att du framför dem bland andra trafikanter ändå.
Jag menar att de här hundarna faller under samma icke önskvärda kategori av föremål som inte har bland människor att göra.

Vissa fordon kan du utbilda dig för hur mycket du vill, det kommer aldrig tillåtas att du framför dem bland andra trafikanter ändå.
Jag menar att de här hundarna faller under samma icke önskvärda kategori av föremål som inte har bland människor att göra.

Hur mycket otur kan en och samma människa ha... :va

:fattartil Helvete, du har rätt, att jag inte tänkte på det tidigare.
Du har omvänt mig, sitter här och kokar av ilska, jävla kamphundar och ägare, ni borde inte få existera...

Tack Markus

W:
"Slamsor!!? Var var husse och matte? En staff brukar ju vanligtvis bita fast och sen skaka... Spelar mindre roll iof. Jag brukar inte låta Kia leka med mindre hundar. Staffar är ju som sagt buffliga och starka... Att de har det i sig är givet. De har hundkamp i sig lika mycket som en schäfer har vallning i sig. Tråkigt för dej att du behövde uppleva det, men samtidigt kanske bra. Hur gick det för JR?"

Men älskade lilla vännen :pannkyss . Jag har ALDRIG förnekat staffens bakgrund. Exakt var vill du komma? Fortfarande är det så att dessa hundar inte är farliga för mänskligheten. Att andra mindre hundar kan råka illa ut, har jag heller aldrig förnekat. Staffen är vassare mot andra hundar, men ALDRIG mot människor. Varför är det så att en hund MÅSTE älska alla hundar?? Hur har du fått för dej att det är realistiskt?
En hund är en hund är en hund. ALLA hundar vaktar sitt revir mot andra. Det handlar inte om ras, det handlar om art, eller möjligtvis handlar det om att en hund är ett djur. Du skulle ju såklart tycka att det var helt ok att vem som helst stegade in i ditt hem och öppnade kylskåpet. Vad skulle du göra då?

Att du sen återigen visar din kunnighet inom ämnet genom att betee dej som en kärring på ett kafferep bevisar bara mina tankar om dej.

/Carin

Om man har pli på sin hund skall den inte attackera andra hundar eller människor. PUNKT..

Det här gäller samtliga hundraser, extra viktigt dock för "kamphundar" eftersom de relativt sett åsamkar större skador än andra hundar.

Ni kamphundsförespråkare har i denna och andra hundtrådar maniskt upprepat ert mantra att "kampen" i era ullegullehundar är bortavlad för länge sen och att om en hund attackerar en annan (eller en människa) så är det ägarens fel. Om en ullegullig hund tillhörande en professionel hundägare attackerar är det verkligen alarmerande.

Samtidigt hävdar du att kamphundar har kamp i sig och att detta är en självklarhet. Det här innebär även att tom dina ullegullhundar är potentiella mördarhundar. Nu får du bestämma dig för hur du ska ha det.

Är du en professionell hundägare? Jobbar du med hundar ?
(och då menar jag inte din hobbykennel)

Förklara även för mig varför vi behöver hundar med kamp i i dagens samhälle.
(OBS kamp, inte "motor")

Men älskade lilla vännen :pannkyss . Jag har ALDRIG förnekat staffens bakgrund. Exakt var vill du komma? Fortfarande är det så att dessa hundar inte är farliga för mänskligheten. Att andra mindre hundar kan råka illa ut, har jag heller aldrig förnekat. Staffen är vassare mot andra hundar, men ALDRIG mot människor. Varför är det så att en hund MÅSTE älska alla hundar?? Hur har du fått för dej att det är realistiskt?
En hund är en hund är en hund. ALLA hundar vaktar sitt revir mot andra. Det handlar inte om ras, det handlar om art, eller möjligtvis handlar det om att en hund är ett djur. Du skulle ju såklart tycka att det var helt ok att vem som helst stegade in i ditt hem och öppnade kylskåpet. Vad skulle du göra då?

Att du sen återigen visar din kunnighet inom ämnet genom att betee dej som en kärring på ett kafferep bevisar bara mina tankar om dej.

/Carin

Last edited:
Kamphundar har kamp i sig, det säger du själv.
Förklara för mig varför vi behöver hundar med kamp i i dagens samhälle.

Förklara för mej varför du inte ifrågasätter varför din sambo (eller är det slut??) har två fågelhundar som hon inte jagar med. Förklara för mej varför det behövs vallande hundar i dagens samhälle. Är det för att fåren springer vilse på Sveavägen? Förklara varför Jack Russel Terrier behövs i dagenssamhälle, när de inte får jaga kaniner. Förklara varför Rottisar är sällskapshundar när de egentligen ska vakta stora gårdar?
Förklara för mej varför det behövs OLIKA sorters grythundar. Räcker det inte bara med en? Varför finns det fler raser som vallar? Borde ju räcka med en ras där oxå. Varför finns det flera färger? Borde räcka med röd?
Valfrihet kallas det. Nu när tom. jordbruksministern har fattat vad det handlar om så känns en debatt med dej ganska meningslös.
Vi har haft rasförbud i Sverige, men det hävdes efter tre år, för att utredningar visade tydligt att problemen med farliga hundar inte försvann....

/Carin

Status
Ej öppen för fler svar.
Back