Visst var det konstigt?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Hänvisa gärna till tidningsartiklar med siameser som lemlästat människor.

Men det är sant! :mad:
Det har jag läst i tidningen och hört från folk som blivit både rivna och bitna av katter med lång nos och stora öron. :fakta
Dessutom så hör man på varje kattutställning vad siameserna sitter... vrålandes och bara väntar på att få komma ut ur buren och sarga intet ont anande försvarslösa människor.

Sånna borde inte få finnas. :mad:

Det har jag läst i tidningen och hört från folk som blivit både rivna och bitna av katter med lång nos och stora öron. :fakta
Dessutom så hör man på varje kattutställning vad siameserna sitter... vrålandes och bara väntar på att få komma ut ur buren och sarga intet ont anande försvarslösa människor.

Men ingen ska få bestämma om jag ska ha en kampkatt eller ej! :mad: Jag ska hämta min kampis den 5:e april och lagom till sommaren är hon en riktig fighter. Då kommer hon spöa varenda liten missbildad perser som finns :huvet <-- Dansk skalle

Btw, jag ska ha en sådan hund som du visade, och jag ska även ha en kedja som koppel. Där snackar vi respektingivande vovve!

Hörrö! :7peta jag ser dig! Jag ser vart du vill komma *morr* Men gå inte in i DEN gränden! Starstriker har dessutom just stängt den dörren sådeså! :tungan

:backontop

Igen och igen och igen händer det:
http://www.tv4.se/nyheter/536582.html

Fortfarande är det "ägarna" som är problemet. :hihi
Värt att notera är att ingen lyckats svara på om vi ska ha likadana vapenlagar, dvs fritt fram tills man dödat någon, och definitivt inte förbjuda några typer av handeldvapen då det är människan bakom som är potentiellt farlig.

Värt att notera är att ingen lyckats svara på om vi ska ha likadana vapenlagar, dvs fritt fram tills man dödat någon, och definitivt inte förbjuda några typer av handeldvapen då det är människan bakom som är potentiellt farlig.

Exaktemente... the right to keep and arm bears... ;)
Eller nåt.

df1991-133.gif

Skrämmande ... Var är vi uppe i för frekvens på attackerna?
Minst en sån där gullig hund i veckan som försöker pussa ihjäl nån hund/människa :tungan

Är det inte dags att ta upp rovdjursfrågan med?
Vore kul att se vilka som förordar rovdjur i vildmark och inte nära människan :)
Den debatten är skoj, finns vissa rovdjursmotståndare som hävdar att myndigheter planterar ut vargar :D

Bara en skoj parantes men den frågar gör folk osams med :)

Skrämmande ... Var är vi uppe i för frekvens på attackerna?
Minst en sån där gullig hund i veckan som försöker pussa ihjäl nån hund/människa :tungan

Är det inte dags att ta upp rovdjursfrågan med?
Vore kul att se vilka som förordar rovdjur i vildmark och inte nära människan :)
Den debatten är skoj, finns vissa rovdjursmotståndare som hävdar att myndigheter planterar ut vargar :D

Bara en skoj parantes men den frågar gör folk osams med :)

Poängen i det är den, att det är lite konstigt att en art som "skulle" vara utdöd plötsligt lyckas med konststycket att återuppstå i de värmländska skogarna, att de skulle vandrat in norrifrån, från ryssland via finland, sedan vidare ner genom sverige och dessutom då överleva samer osv för att slå läger, stanna där låter lite osannolik liksom.
Back to Topic, ja det verkar hända mycket kring dessa jyckar numera, undrar jag om de omfattas av den debaterade paragraf 28 (skydda tamboskap mot rovdjursangrepp) Kan man se en kamphund som ett rovdjur???

Vem är det som håller i hunden då Markus? :va

Klart det är ett rovdjur, ett med lite skev syn på vad som är mat.lite av en lustmördare :D

Ok OT, men rovdjursdebatten är skoj. Jag är nästan av övertygelsen att vi kommer att ha varg,björn och lo även nere i småland om några år.
De breder ju ut sig rätt bra ...

För övrigt tror en del att de har åkt helikopter :D
Har siktats nån utanför Mullsjö :yoparty

Poängen i det är den, att det är lite konstigt att en art som "skulle" vara utdöd plötsligt lyckas med konststycket att återuppstå i de värmländska skogarna, att de skulle vandrat in norrifrån, från ryssland via finland, sedan vidare ner genom sverige och dessutom då överleva samer osv för att slå läger, stanna där låter lite osannolik liksom.
Back to Topic, ja det verkar hända mycket kring dessa jyckar numera, undrar jag om de omfattas av den debaterade paragraf 28 (skydda tamboskap mot rovdjursangrepp) Kan man se en kamphund som ett rovdjur???

Klart det är ett rovdjur, ett med lite skev syn på vad som är mat.lite av en lustmördare :D

Ok OT, men rovdjursdebatten är skoj. Jag är nästan av övertygelsen att vi kommer att ha varg,björn och lo även nere i småland om några år.
De breder ju ut sig rätt bra ...

För övrigt tror en del att de har åkt helikopter :D
Har siktats nån utanför Mullsjö :yoparty

Jag är nog ganska så säker på att de ovannämnda djuren redan finns i de krokarna, visserligen mest vandringsdjur, men Lo har säkert etablerat revir då de biotoperna passar dem som hand i handske. Har kamphundarna etablerat sig oxå då eller?
Jag kan säga att jag vill nog att det skulle kännas betydligt djävligare om en "kamphund" skulle skada min hund än om ett rovdjur skulle göra det, då det känns ännu mer onödigt, då de faktiskt inte har en naturlig plats i den svenska faunan, vilket de andra har på gott o ont.

För er som inte fattade det här med "Keep and arm bears"
Så känner jag mig nödsakad att förklara:

Det är en Amerikansk mot-organisation, till den stora vapenlobbyism som finns i staterna, och som vill tillåta vapen osv.
Den heter då (såklart) "The right to keep, and bear arms"
(rätten att inneha, och bära vapen)

Deras ständiga (och infantila) mantra att:

"Det är inte vapnet som är farligt - Det är handen som håller i det"

Är ett idiom som går igen i kamphundsförespråkarnas argumentation.

T.o.m dumjänkarna inser nu alltmer: Inget vapen, ingen skjuten...

Orkar faktiskt inte.... du får nog tänka till lite till. :pannkyss

Föga förvånande att det för dig är en utmaning att göra sig förstådd. :hej

T.o.m dumjänkarna inser nu alltmer: Inget vapen, ingen skjuten...

Den stora skillnaden är ju att vapen faktiskt är fullständigt ofarliga om inte ägaren bestämmer sig för något annat.
En mördarhund är livsfarlig vad ägaren än gör med den.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...