Starstriker
Som man googlar får man svar
Absolut. SVERAK har tagit sitt ansvar här. Såvitt jag vet så finns det inga kända fall i Sverige där en tamkatt lemlästat en människa.
Siameser är lite labila och skulle kunna vara farliga för omgivningen. Dock vill jag bara ha siameskatter eftersom de är sååå underbara. Det finns ingen annan ras som passar mig. Jag tar dock mitt ansvar och håller dom bakom lås och bom för allmänhetens bästa, något som ägare av kamphundar (+avarter + andra ilskna hundar) också borde göra.
Siameser är lite labila och skulle kunna vara farliga för omgivningen. Dock vill jag bara ha siameskatter eftersom de är sååå underbara. Det finns ingen annan ras som passar mig. Jag tar dock mitt ansvar och håller dom bakom lås och bom för allmänhetens bästa, något som ägare av kamphundar (+avarter + andra ilskna hundar) också borde göra.
Nu förstår jag inte.... Du ska ju se till att alla utekatter sköter sig oxå! Du har ju samma ansvar som en hundägare. Strikt ägaransvar. Om någon katt skiter ute och ingen plockar upp det, så är det bara ut och plocka, enbart av den anledninge att du har katt. Att den/de sen är innekatt/katter skiter jag fullständigt i! Du ska oxå se till att katterna i mars inte stör min sömn. Att ingen katt hoppar på något stackars barn och försöker klösa ögonen ur den osv, osv...![]()
/Carin