Läste idag i skånskan "Polisen tar tag i mc-buskörningen"
Det handlande om Revingeby och buskörningen som äger rum där om onsdagarna...
Det har lämnats in ansökan om stoppförbud på revingerakan.
Dessutom så kan man läsa att totalt så har 4 st körkort dragits in....
(I min lilla värld så tänkte jag då att man skulle få läsa att de dragit in körkort i tätbebyggt område)
Men jag vet inte om man ska skratta eller gråta.
107 km/h på en 70 sträcka....
116 km/h på en 70 sträcka....
121 km/h på en 70 sträcka....
och sist men inte saktast
118 km/h på en 70 sträcka....
Dessa hastigheter visar vad folk i augusti kört och således även blivit av med korten på plats.
Skrämmande är det när man läser att de sätter in 4-5 poliser ifrån lund varje onsdag "för att så slut på buskörandet"
För dem som vill läsa artikeln så finns den i Skånskan den 6/9.
Men sen å andra sidan så funkar det... buskörandet i sjöbo och revinge har ju mer eller mindre upphört
Vad vet jag... i min fantasivärld så hade jag gärna haft poliserna ut ... men på de ställe där det skulle göra nytta.. dvs på 50 sträckor och längre... men i min fantasi så.....
Det handlande om Revingeby och buskörningen som äger rum där om onsdagarna...
Det har lämnats in ansökan om stoppförbud på revingerakan.
Dessutom så kan man läsa att totalt så har 4 st körkort dragits in....
(I min lilla värld så tänkte jag då att man skulle få läsa att de dragit in körkort i tätbebyggt område)
Men jag vet inte om man ska skratta eller gråta.
107 km/h på en 70 sträcka....
116 km/h på en 70 sträcka....
121 km/h på en 70 sträcka....
och sist men inte saktast
118 km/h på en 70 sträcka....
Dessa hastigheter visar vad folk i augusti kört och således även blivit av med korten på plats.
Skrämmande är det när man läser att de sätter in 4-5 poliser ifrån lund varje onsdag "för att så slut på buskörandet"
För dem som vill läsa artikeln så finns den i Skånskan den 6/9.
Men sen å andra sidan så funkar det... buskörandet i sjöbo och revinge har ju mer eller mindre upphört

Vad vet jag... i min fantasivärld så hade jag gärna haft poliserna ut ... men på de ställe där det skulle göra nytta.. dvs på 50 sträckor och längre... men i min fantasi så.....