Vissa upphör aldrig att förvåna.

kan man på allvar släpa omkring på en sån för att använda den i något sammanhang?
Nämen du vet, en H-D väger ju en hel del. Att då bulta fast en 120kg kanon på den gör nog ingen större skillnad. :rolleyes:

Jobbigt läge om man som värdetransportör kommer glidande i sin VW-buss och plötsligt ser två feta skäggiga snubbar klädda i fransar och skinnvästar som sitter och hukar bakom en pvpjäs och vrålar "klart bakåt! Skott kommer!" :D.

ibland så undrar man om dom har massa såna grejer i sina lokaler som pr kupp
eftersom dom vet att polisen kommer på besök med jämna mellanrum.. dom har ju ett rykte som dom måste förvalta ju :tungan

så sitter dom och garvar åt aftonbladet och poliserna som fick kämpa med metallskrotet :D
Och spänna musklerna lite mot rivaliserande mc-gäng.

"Vi hade faanemej en kanon och knark. Vad hade ni då? En 9mm pistol och lite hembrännt? Lycka till..."

Jobbigt läge om man som värdetransportör kommer glidande i sin VW-buss och plötsligt ser två feta skäggiga snubbar klädda i fransar och skinnvästar som sitter och hukar bakom en pvpjäs och vrålar "klart bakåt! Skott kommer!" :D.

Om de är lika bra på att hantera denna fina pjäs som de är på att hantera pansarskott så tror jag nog att man kan vara lugn. Det är alla andra som finns i närheten som ska vara rädda... :näsblod

Om de är lika bra på att hantera denna fina pjäs som de är på att hantera pansarskott så tror jag nog att man kan vara lugn. Det är alla andra som finns i närheten som ska vara rädda... :näsblod
Sant :). Men var det inte Bandidos som stod för pansarskotts-skjutandet? Eller har jag blandat ihop det. Hursomhelst läskigt med feta skäggubbar med outlaw-komplex som kommer över pansarvärnsvapen.

Sant :). Men var det inte Bandidos som stod för pansarskotts-skjutandet? Eller har jag blandat ihop det. Hursomhelst läskigt med feta skäggubbar med outlaw-komplex som kommer över pansarvärnsvapen.

Det vill jag också minnas att det var, de sköt på Hell's Angels klubblokal som vid tidpunkten var en lada i Hasslarp utanför HBG.

Jo det var nog Bandidos... Same shit, different name i mina ögon...
Visst är det läskigt när sådana vapen kommer i fel händer. Har sett pv-pjäsen skjutas live (tyvärr inte fått göra det själv) och DJÄVUL vilken smäll! Stor eldkraft i de där sakerna...

Det vill jag också minnas att det var, de sköt på Hell's Angels klubblokal som vid tidpunkten var en lada i Hasslarp utanför HBG.

Det har hänt flertalet gånger, jag vill minnas att de har beskjutit HAs (fd?) "fort" i Hasslarp, har för mig att det också blev ett rejält hål i den höga muren.

Det har hänt flertalet gånger, jag vill minnas att de har beskjutit HAs (fd?) "fort" i Hasslarp, har för mig att det också blev ett rejält hål i den höga muren.

Fast bara en gång med pansarskott väl?

Jo det var nog Bandidos... Same shit, different name i mina ögon...
Visst är det läskigt när sådana vapen kommer i fel händer. Har sett pv-pjäsen skjutas live (tyvärr inte fått göra det själv) och DJÄVUL vilken smäll! Stor eldkraft i de där sakerna...

Jo, fast det finns läskigare vapen, en 1110 som man ska bekämpa hårda mål med har knappast någon praktisk nytta för busarna. En KSP eller Automatkarbin som man kan göra hål i poliser med på bekvämt och säkert skjutavstånd däremot.....

Last edited:
Jag tror de bara var avundsjuka på att pjäsen hade mycket mer kraft än deras krompromar till endast 1/3 av vikten.

Jo, fast det finns läskigare vapen, en 1110 som man ska bekämpa hårda mål med har knappast någon praktisk nytta för busarna. En KSP eller Automatkarbin som man kan göra hål i poliser med på bekvämt och säkert skjutavstånd däremot.....

Nä, visst är det ett lite otympligt vapen om man säger så... :D
Men det är häftigt när man väl skjuter med det. :yoparty

Fast det är sant som du säger, det är väl tur att de inte har några 58:or, ett gäng AG90 och en HMG. Ser hellre att de är korkade och snor en pv-pjäs.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg