Vissa program får inte nätåkomst.

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Dominator-Rocks

Guest
Tja...

Jag har inte använt min stationära dator på ca ett halv år.. jag vet att det var någe strul med uppkopplingen och sen har den blivit ståeendes och jag har bara använt lappyn, men nu är lappyn paj så....

Men jag har ett problem med den stationära, när jag startade upp häromdagen så kunde jag inte komma ut på Internet med Firefox men lyckades med IE.

Efter att jag hade installerat om FF så funkade den med.

Men alla andra proggs som vill ha nätåtkomst får det INTE Tex Msn, Bitcomet, Opera mm vad kan vara galet? Jag har provat att ta hem en ny ver av Bitcomet men utan resultat har testat med Utorrent också.

Jag kör med Windows egna brandväg och där är programmen ibockade som godkända, jag har tom stängt av brandväggen utan resultat!

Jag har provat med Windows egna "skapa ny anslutning" och "skapa nytt nätverk" samt återställt alla säkerhets inställningar mm till standard.

Jag har virusscannat bägge hårddiskarna med symantec Antivirus.

Kört chkdsk/r

Any ideas ?

Tack på förhand!

Last edited:
Testa att starta upp datorn i felsäkertläge med nätverk till att börja med. Funkar det då (vilket det bör göra) så kan du konstatera att du har något program som blockerar. Har suttit nått år på comhems tekniska support och haft massvis med sådana hära problem med folk som kör symantecs produkter (jävla skitsaker) och så fort dom plockat bort det så har allt funkat galant!

Testa att starta upp datorn i felsäkertläge med nätverk till att börja med. Funkar det då (vilket det bör göra) så kan du konstatera att du har något program som blockerar. Har suttit nått år på comhems tekniska support och haft massvis med sådana hära problem med folk som kör symantecs produkter (jävla skitsaker) och så fort dom plockat bort det så har allt funkat galant!

Ok ,skall prova!

Har kört Symantec sen 1998 utan problem!:tummenupp

Äsch jag ger upp :huvet

Har suttit och klickat hit och dit i sammanlagt flera timmar nu!

Fortfarande så kommer inte torrent progget msn eller Opera ut på nätet :va

Försökte starta i felsäkert vilket inte fungerade med F8 under boot :huvet så jag gick in i msconfig Boot.ini och valde safe boot Network men inte faan drog han igång nätverskortet för det :mad:

Det får bli en formatering :huvet

Jag misstänker att jag själv har vart å pillat på nånting som jag inte skall nån gång :huvet

Jag har testat och byta nätverskort me´(har 2 st i burken)

Last edited:
YEEEEEEES

:D :D :D :D :hoppa :hoppa :hoppa :hoppa

Jag har hela tiden vart inne på att det är nån jävla brandvägg..... som sagt jag har ju bara haft Windows egna igång och när jag har kollat i aktivitetsfältet nere vid klockan så har det inte funnits någon annan aktiv där!

Men nu satte jag mig och granskade alla processer NOGA! Och så hittade jag en liten jävel som låg där och av namnet att döma så var det Sygate nånting....
Jag har kikat i "ta bort program" efter just sygatefirewall innan (då jag vet att jag har haft den installerad) utan och ha hittat den men nu HITTADE JAG DEN DJÄVULEN! Avinstallerad och datorn fungerar precis som den skall! Det går mycket snabbare och surfa nu me´! :tummenupp

JIPPI!

Faan va lustigt den har ju inte gjort något "väsen" av sig... det har inte kommit upp några rutor som säger Opera är blockat eller liknande! Ingenting!

FUCK SYGATE!

ja du ser! den som söker skall finna :D

gissa hur många ggr man har suttit i flera timmar med folk som "inte" har något i datorn installerat, men när dom startar i felsäkert läge m. n-verk så funkar det helt plötsligt, fast det är fortfarande deras isp's fel!!

ja du ser! den som söker skall finna :D

gissa hur många ggr man har suttit i flera timmar med folk som "inte" har något i datorn installerat, men när dom startar i felsäkert läge m. n-verk så funkar det helt plötsligt, fast det är fortfarande deras isp's fel!!

Yes :tummenupp

Många många många ... jag ringer ALDRIG supporten den är för loosers!

Riktiga men klarar sig själva :fakta

Eller ja nästan iaf :rodnar

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien