VisitQatar Grand Prix

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Personligen tycker jag det är lite fånigt att protestera mot påhitt i utveckling som inte innebär fara i en prototypklass..

Jag håller med.
Samtidigt tycker jag att det reglemente som finns skall följas.
När reglerna är "petiga" blir även protesterna det.
Var går gränsen för inte farligt?
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Lite fult att vänta med protest till efter racet bara för att ev. kunna diska de som kom före dig!
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Lite fult att vänta med protest till efter racet bara för att ev. kunna diska de som kom före dig!

Tänkte precis lägga till det i mitt inlägg.
"Hoppas dom la in protesten före race."
Petrux och Miller hade ju kört med det hela helgen men Dova bara under WUP och race.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
GOAT = Greatest Of All Times

Kommer bli en låååång tråd när Marc tagit ett par mästerskap till... :)

När så sker får vi väl skilja på geten och båten...?

Fyra olika fabrikat i ledning, fyra olika fabrikat inom topp fem, klunga in på mållinjen och topp femton inom femton sekunder. Och folk klagar fortfarande på Dorna, däcks- och elektronikreglementet...Helt obegripligt...

Tröstlöst för Aprilia att vara inom tio sekunder men ändå knappt inom topp tio. Men jag utgår från att Ian One stannade kvar hela natten och hjälpte mekanikerna att få ordning på hojen han kraschade EFTER mållinjen...?

Riktigt kul att se Suzukis chassi in action på en bana som handlar om flyt genom en serie snabba svängar. Jag tror inte att någon inser det gedigna arbete som ligger bakom MotoGP's förmodligen mest genomarbetade chassie...Och minst kul att det verkar gå hyfsat bra för ens gamla vänner från Moto2. Mir och Quartararo har ju snarlik prestanda från andra varvet till mållinjen.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Här syns de nya delarna.
Skärmklipp.PNG

Enligt Petrux så är den bakre delen inte till för att kyla bakdäcket.
Men han får inte säga vad den är till för.
-"I can’t tell you because Gigi gets angry,". :hihi
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Har han tid med det?
Har inte han fullt upp med att kränga smink eller nåt? :D

Någon som vet vad som hände? Wheeela han över eller? Kanske slängde skiten i frustration? Botoxläpparna som skymde sikten....
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Är det bara som jag uppfattar det eller ligger det något bakom Dovis ansträngda blick varje gång Marquez garvar och svarar "I had to try" på intervuarnas frågor om extrema omkörningar?? :rodnar
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är det bara som jag uppfattar det eller ligger det något bakom Dovis ansträngda blick varje gång Marquez garvar och svarar "I had to try" på intervuarnas frågor om extrema omkörningar?? :rodnar

Han ser lite ångestfylld ut när Marc säger "I had to try, no?". :hihi
Men åas, Dovi är ju den första som lyckats snyta Marc på segern i sista kröken med nån form av regelbundenhet, så han verkar ju ha hittat något där iaf, även om det inte verkar vara en angenäm "överraskning".
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
När så sker får vi väl skilja på geten och båten...?

Fyra olika fabrikat i ledning, fyra olika fabrikat inom topp fem, klunga in på mållinjen och topp femton inom femton sekunder. Och folk klagar fortfarande på Dorna, däcks- och elektronikreglementet...Helt obegripligt...

Tröstlöst för Aprilia att vara inom tio sekunder men ändå knappt inom topp tio. Men jag utgår från att Ian One stannade kvar hela natten och hjälpte mekanikerna att få ordning på hojen han kraschade EFTER mållinjen...?

Riktigt kul att se Suzukis chassi in action på en bana som handlar om flyt genom en serie snabba svängar. Jag tror inte att någon inser det gedigna arbete som ligger bakom MotoGP's förmodligen mest genomarbetade chassie...Och minst kul att det verkar gå hyfsat bra för ens gamla vänner från Moto2. Mir och Quartararo har ju snarlik prestanda från andra varvet till mållinjen.

Har det klagats? Förutom att jag tillbringade hela moto2-rejset med att logga in så har det varit en fantastisk helg, best season ever som Jones säger.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Är det bara som jag uppfattar det eller ligger det något bakom Dovis ansträngda blick varje gång Marquez garvar och svarar "I had to try" på intervuarnas frågor om extrema omkörningar?? :rodnar

Tycker Dovi verkar ha lite dubbel inställning till "I had to try".
Dovi verkade ganska imponerad av att Marc hängde med alls efter att ha kört bakom Marc ett varv och sett hur dåligt grepp MM hade.
Samtidigt verkar han säga "WTF dude?" men med snällare ord. :hihi
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jag tror att vi ska se hur det går i kväll innan Rossi döms ut. Att basera honom som slut för att han inte tar sig till Q2 en gång verkar lite överdrivet.

Om han inte blir topp 6 ikväll så blir en sån som jag förvånad. Fast jag har blivit förvånad förut.

Du måste fan haft facit! :hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tycker Dovi verkar ha lite dubbel inställning till "I had to try".
Dovi verkade ganska imponerad av att Marc hängde med alls efter att ha kört bakom Marc ett varv och sett hur dåligt grepp MM hade.
Samtidigt verkar han säga "WTF dude?" men med snällare ord. :hihi

Han sa ju sjä'lv under presskonferensen att det bara är Marc som kan göra sådana manövrar, och det är ju verkligen ingen annan i fältet som så konsekvent kan hiva in hojen i de där situationerna och konsekvent inte krascha när de överkör redan till att börja med och hojen fladdrar värre än en dildo i ett pridetåg.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top