Visirförvaring i ryggsäck

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Hej

Någon som har bra tips på hur man förvarar ett visir i ryggsäck utan att det blir repigt eller skadat på annat sätt. Det är inte aktuellt att förvara det inne i jackan, då denna kommer att åka på och av en hel del, och då behöver jag ändå lägga ned visiret i väskan. Jag har köpt en sådan här väska:

Aero.jpg

Som ni ser behöver jag inte oroa mig för stötar om jag inte klotar, men jag är mer orolig för att något i väskan ska repa visiret, typ en bok, laptopen, eller något annat. Har ni några bra tips på förvaring, typ etui, eller något annat som håller det i fint skick. Har ett Arai-visir, inte för att jag tror att just det spelar någon roll.

Som alltid, tacksam för svar

Jag brukar stoppa det i påsen jag fick med till hjälmen, det har klarat sig från repor...

Jag brukar ha med mig extravisiret i tankväskan å då använder jag hjälmpåsen som man ändå aldrig använder till nåt annat. Den skyddar bra mot repor å sånt. :tummenupp

Hej

Någon som har bra tips på hur man förvarar ett visir i ryggsäck utan att det blir repigt eller skadat på annat sätt. Det är inte aktuellt att förvara det inne i jackan, då denna kommer att åka på och av en hel del, och då behöver jag ändå lägga ned visiret i väskan. Jag har köpt en sådan här väska:

View attachment 187601

Som ni ser behöver jag inte oroa mig för stötar om jag inte klotar, men jag är mer orolig för att något i väskan ska repa visiret, typ en bok, laptopen, eller något annat. Har ni några bra tips på förvaring, typ etui, eller något annat som håller det i fint skick. Har ett Arai-visir, inte för att jag tror att just det spelar någon roll.

Som alltid, tacksam för svar

Jäkligt cool väska!! :tummenupp Kollade själv på en men den ä så satans dyr!! :(

Som tidigare sagt: Ha det i hjälmpåsen!! Annars finns det magväska att köpa som är anpassat för visir!

Husmorstips: Gladpack. Fånigt jag vet, men det funkar. En strumpa över det ger total protection.

Bubbel plast is the shit. Tar du rosa så är visiret ESD skyddat

Jag brukar vira in det in en handduk. Handduken kommer också mycket bra till användning när man stannar och tvättar visiret.

Om det är ljust när man drar ut har man ett tonat visir, och när man drar sig hemåt har det ofta börjat skymma/blivit mörkt. Då kan det vara skönt att byta till ett klart visir:tummenupp

Verkade ju smart:tungan

Dock äger jag bara tonade visir, men kanske ska skaffa mig vanligt då.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti