Visir till Marushin hjälm?

*Thunder*

Ralle
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
GSX-R 1000 -01
Köpte ett röktonat visir från "Touringbutiken" till min Marushin TNT800 hjälm.
men jag tycker inte alls att det ser ut att passa, fästena ser ju inte likadana ut?
Några tips?
På bilden på deras hemsida ser det ut precis som det jag fått gör,så det är nog det visiret det ska vara...?

Jag köpte också mitt visir på touringbutiken och det passar perfekt. :va

Jag köpte detta:

22-4039
Visir Marushin nX Mörkrök reptåligt

Till min:
21-4153
Marushin TNT800nx Hagura Sv/Röd/Vit

..och det funkade hur bra som helst.

Har du beställt rätt visir?

stoooffe skrev:
2245382 Jag köpte också mitt visir på touringbutiken och det passar perfekt. :va

Jag köpte detta:

22-4039
Visir Marushin nX Mörkrök reptåligt

Till min:
21-4153
Marushin TNT800nx Hagura Sv/Röd/Vit

..och det funkade hur bra som helst.

Har du beställt rätt visir?

Okej, jag beställde detta: 22-4022 Visir Marushin Rökfärgat, reptåligt
Men det passar inte alls =( Fattar ingenting. Jag har en Marushin TNT800NX fsom är köpt på fc-moto i tyckland mend et ska väll inte skilja?

*Thunder* skrev:
2249747 Okej, jag beställde detta: 22-4022 Visir Marushin Rökfärgat, reptåligt
Men det passar inte alls =( Fattar ingenting. Jag har en Marushin TNT800NX fsom är köpt på fc-moto i tyckland mend et ska väll inte skilja?

Jag beställde också min hjälm från FC-moto i Tyskland.
Men jag tror det beror på att hjälmen heter NX på slutet. Finns visir som heter bara Marushin och de som heter Marushin NX.

NX visiren är såklart dyrare också...

stoooffe skrev:
2249764 Jag beställde också min hjälm från FC-moto i Tyskland.
Men jag tror det beror på att hjälmen heter NX på slutet. Finns visir som heter bara Marushin och de som heter Marushin NX.

NX visiren är såklart dyrare också...

Jes dom hade skickat ett visisr till den gamla modellen av Marushin hjälmen och jag hade den nya, så jag får returnera detta visiret o ta så skickar dom den andra (NX visiret) och så får jag givetvis hosta upp lite mera stålar. Men det får det vara värt =)

*Thunder* skrev:
2250014 Jes dom hade skickat ett visisr till den gamla modellen av Marushin hjälmen och jag hade den nya, så jag får returnera detta visiret o ta så skickar dom den andra (NX visiret) och så får jag givetvis hosta upp lite mera stålar. Men det får det vara värt =)

Jaja men skönt att det löste sig iaf. :)

Hjälmen blir sjukt grym med det mörka visiret. :tummenupp

Var inne på Sam´s i karlstad de har köpt upp ett stort lager med marushin hjälmar och visir som de rear ut! köpte min 3000kronors hjälm för 1400:-
och visiren kostar 100:- oavsett modell!

stoooffe skrev:
2250070 Jaja men skönt att det löste sig iaf. :)

Hjälmen blir sjukt grym med det mörka visiret. :tummenupp

Stoffe, kan du inte lägga upp några bilder på din hjälm här? Jag var inne på att köpa en sån innan jag köpte min Shoei, men har aldrig sett någon "på riktigt" på grund av få återförsäljare..

gameroz skrev:
2511019 Var inne på Sam´s i karlstad de har köpt upp ett stort lager med marushin hjälmar och visir som de rear ut! köpte min 3000kronors hjälm för 1400:-
och visiren kostar 100:- oavsett modell!

Har de någon hemsida, kan man beställa av dem lr måste jag åka dit?

Har nämligen repat mitt visir.

lorkan skrev:
2511358 Stoffe, kan du inte lägga upp några bilder på din hjälm här? Jag var inne på att köpa en sån innan jag köpte min Shoei, men har aldrig sett någon "på riktigt" på grund av få återförsäljare..

Du får leva med några halvtaskiga bilder. :)

Bifogat

• S4200009.JPG
    S4200009.JPG
    55.2 KB · Visningar: 56
  • S4200011.JPG
    S4200011.JPG
    63.8 KB · Visningar: 58
  • S4200012.JPG
    S4200012.JPG
    55.8 KB · Visningar: 57
Neat! Skitläcker, ser ut som rena GP-krukan eller något, mycket proffsig. :tummenupp

Min helsvarta Shoei känns inte alls lika rolig längre, jag får hoppas att min är bättre eller något.. :D

stoooffe skrev:
2511491 Du får leva med några halvtaskiga bilder. :)

va tycker du om din? Jag upplever min som jävligt högljudd (måste andvända hörselproppar) och att det blåser in på sidan vid pannan, får ont i huvudet av det efter ett tag.

skert skrev:
2511753 va tycker du om din? Jag upplever min som jävligt högljudd (måste andvända hörselproppar) och att det blåser in på sidan vid pannan, får ont i huvudet av det efter ett tag.

Just nu är jag JÄVLIGT nöjd med min Shoei. :2cool

skert skrev:
2511753 va tycker du om din? Jag upplever min som jävligt högljudd (måste andvända hörselproppar) och att det blåser in på sidan vid pannan, får ont i huvudet av det efter ett tag.

Jag har egentligen inget bra att jämföra med eftersom jag gick från en moppehjälm (MDS) till denna. Men jämfört med min förra hjälm låter det mindre med denna hjälmen.

Jag upplever också att det drar in i hjälmen precis som du säger vilket är ganska jobbigt men jag har väl vant mig. Får dock inte ont i huvudet av det.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show