visir djungel.......

Jag körde rök tonnat på min Shark hjälm men nu har jag en XR Diabolic III och på den kör jag med spegelvisir med immskydd funkar klockrent. Reflekterar bort solen mycket bättre och funkar tills det blir skymmning eller en väldigt ljus mulen sommar dag vilket händer väldigt ofta i Sverige.

På Kvällen om jag nu kör då vilket jag försöker undvika pga mycket vilt m.m så skiftar jag nästan alltid till klart visir av säkerhets aspekter.

///Micke

Om jag hängt med i alla diskussioner rätt nu, så borde spegelvisir vara det som fungerar bäst, som kompromiss? Även fast det ser lite 80-tal ut...

Det värsta som finns är ju att köra emot en solnedgång med icke tonat visir så man blir helt sned i huvudet.

Kontrast visir dämpar solljus sämre.
Men det finns solglasögon.

Vad finns det för glasögon att använda när man/du kör i mörker med svart/mörkt visir?

Jo, jag känner till att det finns en uppfinning som kallas för solglasögon. Men jag vill helst slippa använda det. Tycker inte det är bekvämt.

Om jag hängt med i alla diskussioner rätt nu, så borde spegelvisir vara det som fungerar bäst, som kompromiss? Även fast det ser lite 80-tal ut...

Ok, vad är det för visir som är inne nu då på 00-talet, om posörfaktorn ska vara maximal?

Personligen tycker jag blåa spegelvisir, iridium eller vad det kallas för, är snyggt.

visir djungel stavas visirdjungel. alltså sammanskrivet. tumregel: Allt som låter som att det sitter ihop, sitter ihop. Som till exempel kebabtallrik och glasskiosk.

Om inte tråden handlar om visir och djunglar vill säga.

var bara tvungen. stör mig på särskrivningar.

MVH

Jag har iridium-visir till moppe/extrahjälmen. Riktigt jäkla gött! Och snyggast enligt mig, blev sugen på att beställa ett iridium till min Lazer Fiberpro, men 627kr (inkl. frakt) är för mycket för en fattig student :huvet

Någon som vet hur snyggt det blir med dedära mjuka "visiren" som man sätter på insidan av orginalet? Tror att allright har dem :va

Jag har iridium-visir till moppe/extrahjälmen. Riktigt jäkla gött! Och snyggast enligt mig, blev sugen på att beställa ett iridium till min Lazer Fiberpro, men 627kr (inkl. frakt) är för mycket för en fattig student :huvet

Någon som vet hur snyggt det blir med dedära mjuka "visiren" som man sätter på insidan av orginalet? Tror att allright har dem :va

De har funktion inte stil...
De ser inte så snyggt ut me andra ord..

De har funktion inte stil...
De ser inte så snyggt ut me andra ord..

Ok, då väntar jag tills jag får 627kr över :tummenupp

Eller så tar jag "moppehjälmen" när jag ska posera :rolleyes: :) Det är en MDS edge, mattsvart :yoparty :D

Hur är det att köra med högkontrastvisir när det är soligt? Dämpar det solljus bra?

Shoeis Orange funkade fint i solljus. Det är ju inte som ett mörktvisir (har sådana också), men klart bättre än klartvisir. Skulle gissa ungefär som ett "50% rökvisir" (ett sådant där "mellanmörkt" visir).
Funkar inte så bra att köra med orange visir på natten. (imho)

Arais Gula visirs soldämpnings faktor är försummbar. Ger bara ett annat sken på dagen. Tror jag kommer byta till mörkt under 2008, om de inte börjar sälja ett orange till Arai (inte troligt...). De gula suger mest, faktiskt. (Imho) Ger inget solskydd på dagen och kontrasthöjningen är relativt liten och samtidigt försämrar de sikten på natten klart märkbart!
Suger bara att de tar runt 700 pix per visir... :gnissla

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...