Visio?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kom igår "över" en .iso fil med Visio 2003 som jag försöker installera. Mountar med Daemon och sen flimrar installationsdialogen förbi utan att jag hinner göra något. Vad kan detta bero på. Tror ni man behöver Office 2003 för att kunna installera Visio-03? Min Office är nog lite äldre....

Är det förresten någon som testat Office 2007 Betan ännu?

Starstriker skrev:
Kom igår "över" en .iso fil med Visio 2003 som jag försöker installera. Mountar med Daemon och sen flimrar installationsdialogen förbi utan att jag hinner göra något. Vad kan detta bero på. Tror ni man behöver Office 2003 för att kunna installera Visio-03? Min Office är nog lite äldre....

Visio ska köras separat från office så borde int va några problem. har du testat att köra installations filen direkt från den fakade skivan?

Visio verkar lite skumt, ja. Hemma behövde jag ha Office 2003 installerat, och på jobbet behövdes Visual Studio installeras först. Fråga mig inte varför.

Visio är dessutom ett sugigt program. Vad ska du använda det till?

Ska rita en planritning över lyan. Det ska möbleras om och byggas väggar etc.....

McB skrev:
Visio verkar lite skumt, ja. Hemma behövde jag ha Office 2003 installerat, och på jobbet behövdes Visual Studio installeras först. Fråga mig inte varför.

Ok... Då behöver jag office 2003 alltså.. Det var det jag misstänkte.... Får väl tanka hem Visual Studio också i värsta fall.

McB skrev:

Starstriker skrev:

Var på Microsoft seminarie igår, dom visade Vista och den tillhörande utvecklingsmiljön WinFx och som en avslutning var det en demo av Office 12.

En sammanfattning:
Det som är i fokus på den nya upplagan är förbättrad användbarhet, MS har tydligen (läs äntligen) gjort undersökningar om vilka funktioner slutanvändaren använder ofta och lagt krutet där. 94% av funktionerna var saker som funnits där sedan tidigare.

Det fanns några nya preview funktioner tex. på ändra typsnitt och teckenstorlek för en markerad text genom att bara "hoovra" över fonterna i comboboxen.

Istället för en menyrad så finns det en rad med tabbar och Word har fått en stor knapp likt Windows "Start".

Man kan byta Tema/färg på hela Office miljön, tex kan man köra ett helt svart Office (den funktionen mötte publikens jubel...)

Den stora nyheten skulle jag vilja säga är det nya filformatet .docx.
Man har gått ifrån den tidigare binära filen och nu är filen en zip fil som innehåller dokumentets alla resurser och filstorleken har minskat 50%.
Zip-filen innehåller dokumentets ev. bilder, diagram m.m och en XML-fil där texten och länkar till bilderna finns.

OK... Problemen med Visio kvarstår.

Försökte att installera Office 2003 för att sedan installera Visio.... Får samma problem vid Office-installationen, dvs att setupdialogen bara flimrar förbi och sen händer inget mer.

Tips?

Låter rätt udda, hörrudu. Har du provat att installera något annat än Microsoft-mjukvara?

Nej, det var ett tag sen. Ska kolla lite på nätet och se vad det kan vara... Det verkar ju iaf som om MS-installationerna avbryts av någon anledning....

McB skrev:
Låter rätt udda, hörrudu. Har du provat att installera något annat än Microsoft-mjukvara?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg