visar ej internetsidor

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
hojlös
Hade en liten LAN träff för några veckor sen, och efter det kan jag inte komma ut på internet. Jag blir uppkopplad, men datorn visar inga sidor. Vad är det då för fel?
Jag vet att man kan gå in I msdos och skriva några kommandon och sen få upp ett flertal datum att välja på. Är detta datum då från nån gång när jag vet att datorn fungerade, kan man välja det och får tillbaks alla inställningar som var just då. Någon som vet hur man gör?

lord skrev:
Hade en liten LAN träff för några veckor sen, och efter det kan jag inte komma ut på internet. Jag blir uppkopplad, men datorn visar inga sidor. Vad är det då för fel?
Jag vet att man kan gå in I msdos och skriva några kommandon och sen få upp ett flertal datum att välja på. Är detta datum då från nån gång när jag vet att datorn fungerade, kan man välja det och får tillbaks alla inställningar som var just då. Någon som vet hur man gör?
Dos har du inte i XP. (antar att du har XP) För att kunna hjälpa till måste du berätta mer, vad har du för internetuppkoppling, OS, ändrade du nåt inför LANet osv.

har windows98. Det suger, men får ny dator om några veckor.
Surfar med modem via Telia. Tror inte att jag ändrade något när vi hade lan, fast jag avinstallerade en massa demoprogram som mina barn lagt in. Sen kanske det var nån slags programvara som lades in för att koppla in sig på routern? Ingen aning...

lord skrev:
har windows98. Det suger, men får ny dator om några veckor.
Surfar med modem via Telia. Tror inte att jag ändrade något när vi hade lan, fast jag avinstallerade en massa demoprogram som mina barn lagt in. Sen kanske det var nån slags programvara som lades in för att koppla in sig på routern? Ingen aning...
56k eller adsl? Testa dra ur nätverkssladden över natten eller nåt.

kör med 56K v90. Ställde nog in en ip-adress, får kanske kolla om det är där felet ligger... Så tråkigt när man bara kan komma in på sporthoj under arbetstid.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra