Visa upp hojen vid halförsäkring.

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Har äntligen köpt en hoj men undrar över en grej ifall ni vet hur det går till vid halvförsäkring.

Innan jag köpte min hoj så ringde jag Folksam och frågade om priset 2 olika dagar med 2 olika försäljare och båda sa att jag skulle komma och visa upp hojen ifall halvförsäkringen skulle gälla annars blev det bara trafik.

Åkte iväg o kollade på hojen o köpte den, ringde samtidigt till folksam att jag ville teckna mig för försäkringen som jag hade fått offert på o när jag frågade killen om jag va tvungen att komma o visa upp hojen för 3e gången för dom så sa han bara "nej de behövs inte du har nu halvförsäkring from. idag" ?? Blev lite fundersam där varför säger de olika? Kan han göra så, ska jag vara glad att jag slipper åka dit för jag har en bit o åka vill helst inte ta ledigt från jobbet.

Helförsäkring brukar man oftast behöva visa upp hojen men fan inte för halvförsäkring...

Har haft min hoj hos Folksam sedan ett par år. I år ville dom se hojen ifall jag skulle ha halvförsäkring. Försäkringsbolagen har ju diverse folk som åker runt (skadereglerare?) så efter någon vecka ringde en snubbe från Folksam och han hade vägarna förbi mitt jobb så det löste sig väldigt smidigt. Har dock fortfarande trafikförsäkring...snål :)

Har haft min hoj hos Folksam sedan ett par år. I år ville dom se hojen ifall jag skulle ha halvförsäkring. Försäkringsbolagen har ju diverse folk som åker runt (skadereglerare?) så efter någon vecka ringde en snubbe från Folksam och han hade vägarna förbi mitt jobb så det löste sig väldigt smidigt.

Jag lyser med min okunskap, men varför måste man visa upp hojjen ?

/Peter

pinocchio: antagligen för man inte ska krasha hojen, sen ändra till helförsäkruing och sen påstå att krashen hände efter att man tecknat försäkringen.

pinocchio: antagligen för man inte ska krasha hojen, sen ändra till helförsäkruing och sen påstå att krashen hände efter att man tecknat försäkringen.

Pinocchio du behöver inte oroa dig för den biten.. Din näsa växer ju om du skulle ljuga. ;) :D :D :D :D :D

När jag pratat med folksam om att ändra försäkring från hel till halv så går det bra utan problem. Ska man däremot gå upp från halv till hel så vill de se hojen först innan för att veta att det inte är skador på den. Har aldrig hört att de vill se den vid tecknande av halv just pga den anledningen.

När jag pratat med folksam om att ändra försäkring från hel till halv så går det bra utan problem. Ska man däremot gå upp från halv till hel så vill de se hojen först innan för att veta att det inte är skador på den. Har aldrig hört att de vill se den vid tecknande av halv just pga den anledningen.

Skumt får ringa o höra igen om vad som egentligen gäller.

är hojen en import ?

för om så är fallet, så vet jag att vissa försäkringsbolag vill se hojen, så den inte enbart finns på papperet, inför en ev. stöld

Om man ska uppgradera försäkringen så kan jag förstå att dom vill se den, men om man bara ska ha halvförsäkrat förstår jag inte varför dom ville se den ^^?

Det är det "utbredda fusket" som ligger till grund för detta mao.

Har aldrig varit speciellt bra på att ljuga, syns ända till Krylbo sägs det ;)

hade planer på att gå upp på hel och fick just höra att jag skulle åka till närmaste kontor och visa upp den..kör dom ngn form av värdering på plats då el vad kollar dom annat än att hojen är hel och finns ?:D

hade planer på att gå upp på hel och fick just höra att jag skulle åka till närmaste kontor och visa upp den..kör dom ngn form av värdering på plats då el vad kollar dom annat än att hojen är hel och finns ?:D

Dom kollar att hojen finns, är hel och ren typ :)

När jag gjorde det så letade dom efter skador samt att dom fotade hojen från alla håll.

Om man ska uppgradera försäkringen så kan jag förstå att dom vill se den, men om man bara ska ha halvförsäkrat förstår jag inte varför dom ville se den ^^?

För att dom inte ska behöva betala mer än vad hojen är värd ifall den blir stulen.

Samma Regler...............

...............

Gäller på bilar också.....och det är försäkringsbedrägerierna som orsakat det.

KentW

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...