Visa film från iPhone

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Om man nu inte vill trilskas med iTunes, vilket sätt tycker du är smidigast att visa film på en TV från din iPhone.

Upplägget jag provat hitintills är:
- Goodplayer (App) + Airstash WiFi-sticka med SD-kort + AV-kabel

Tyvärr crashar Goodplayer lite väl ofta med strömmande uppspelning från URL.
Och Appen Airstash har inte stöd för TV-uppspelning.

Kanske löser det sig med iOS6 som kan skärmdubblera allt? :)

Inte mkt plats att lägga filmer på en Apple-TV.
Och en Apple-TV är ju egentligen mest en iPod utan bildskärm (förutom att den kan ta emot AirPlay-strömmar).

Inte mkt plats att lägga filmer på en Apple-TV.
Och en Apple-TV är ju egentligen mest en iPod utan bildskärm (förutom att den kan ta emot AirPlay-strömmar).

Fast du frågade hur man visade film från iPhone till TV, då är ju AirPlay till ATV the way to go... :tungan

EDIT: Lite snabb på knappen...

Har du en HTPC eller annan dator inkopplad till TV:n så kan du köra AirPlay-server där och skicka från din telefon. Jag kör en server på PC:n som heter Shairport, vet inte om den stödjer video men jag vet att det finns servrar som gör det.

Jag tycker inte det är smidigt att ha filmen på min iPhone då väldigt få får plats.

Last edited:
Jag tycker inte det är smidigt att ha filmen på min iPhone då väldigt få får plats.

Så du menar att du vill filma filmen med din iPhone, lägga över den nån annanstans och sen visa den? Eller hur är det egentligen du vill göra? Använda iPhone som fjärrkontroll till en mediaserver?

Jag hade inte tänkt filma alls (fast det händer väl ändå).

Vill bara kolla på ngn favoritrulle med ungarna när man är på hotell på semesterresan.

Jag hade inte tänkt filma alls (fast det händer väl ändå).

Vill bara kolla på ngn favoritrulle med ungarna när man är på hotell på semesterresan.

Så du ska ha filmen på din iPhone ändå? Har du en 4S kan du köpa en Dock-till-HDMI-kabel och bara tuta och köra annars väl en laptop ett mycket bättre alternativ om du tycker det är för lite plats på luren och inte vill släpa med en extra HTPC.

Så du ska ha filmen på din iPhone ändå? Har du en 4S kan du köpa en Dock-till-HDMI-kabel och bara tuta och köra annars väl en laptop ett mycket bättre alternativ om du tycker det är för lite plats på luren och inte vill släpa med en extra HTPC.

Eller en Seagate Goflex Satellite. En liten extern HD (500GB) som skapar ett litet WiFi som man kan streama från. Inga sladdar behövs, utan man bara hookar upp sig till disken, sen är det bara att streama.

Eller en Seagate Goflex Satellite. En liten extern HD (500GB) som skapar ett litet WiFi som man kan streama från. Inga sladdar behövs, utan man bara hookar upp sig till disken, sen är det bara att streama.

Det var den jag jämförde med när jag köpte min Airstash. Men en mekanisk disk med på en semester känns lite sådär skadebenäget ;)
Bättre med SD-kort som Airstash tar och strömma från den istället :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...