Visa bild i helskärmsläge PPT

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jag ska visa ett kvadratiskt foto i en powerpointpresentation. Jag vill inte att bakgrunden syns, och jag vet att man kan ställa in så bara fotot visas på skärmen och bakgrunden är typ svart, men hur?

Google is not my friend. :gråter

Hur blir det för dig då?

Så blir det för mig automagiskt när jag infogat en bild..

Har du tryckt för helskärmsläge?

Är väll F11 eller nåt sånt?
Annars förstår jag nog inte riktigt vad du mennar och en printscreen krävs ;)

om du ska köra på projektor så lägg bakgrunden svart så är projektorn släckt där bilden är svart.

Hur klistrar jag in en printscreen här då, först måste jag väl typ göra en printscreen till en jpg?

om du ska köra på projektor så lägg bakgrunden svart så är projektorn släckt där bilden är svart.

Jo det funkar också, men jag surar över att jag vet att det ska gå att ställa in utan att behöva klistra in svarta bakgrundsplattor. Typ visa endast bild eller nåt.
Men tack! :krama

Last edited:
Hur klistrar jag in en printscreen här då, först måste jag väl typ göra en printscreen till en jpg?

Jo det funkar också, men jag surar över att jag vet att det ska gå att ställa in utan att behöva klistra in svarta bakgrundsplattor. Typ visa endast bild eller nåt.
Men tack! :krama

Tryck på Printscreenknappen, öppna paint tryck control + v, spara och ladda upp

Du bygger väl upp din presentation kring någon slags layoutmall (egen eller förinstallerad)? T.ex. så att alla bakgrunder är vita med en liten blå krok i ena hörnet eller något annat fräsigt. Är det inte bara då att centrera fotot du vill ha in, dra upp det så mycket som det går på höjden och sedan välja att det ska vara svart bakgrund istället för den som du har i din layoutmall? Alltså att du högerklickar, väljer "Färgschema för bild", klickar på fliken "Anpassat" och där väljer att ändra bakgrundsfärgen till svart.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år