virusskyddet avaktiverat?

Instant Albert hemsida står följande:

To remove the InstantAlbert Alert, please goto:
Start / Programs / Instant Albert Alert / Instant Albert Alert Manger and choose Uninstall Alert.

Testa det och meddela om det hjälpte.

Du är enligt min sökning på Google inte den enda som råkat ut för det programmet. Det verkar tyvärr inte vara lätt att få bort få bort det från datorn.

JoS skrev:
Instant Albert hemsida står följande:

To remove the InstantAlbert Alert, please goto:
Start / Programs / Instant Albert Alert / Instant Albert Alert Manger and choose Uninstall Alert.

Testa det och meddela om det hjälpte.

Du är enligt min sökning på Google inte den enda som råkat ut för det programmet. Det verkar tyvärr inte vara lätt att få bort få bort det från datorn.
Nej det gick inte på det viset,men när jag körde hijackerprogramet som jag fick länk till här ovan av hultan http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html så fick jag sitta o handplocka alla filer som innehöll ordet instant albert.Så nu kanske man fått bort skiten.Konstigt att ett program som "bara"Visar en glad liten smiley nere till höger kan dra så mycket processorkraft?

ktmjacke skrev:
Nej det gick inte på det viset,men när jag körde hijackerprogramet som jag fick länk till här ovan av hultan http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html så fick jag sitta o handplocka alla filer som innehöll ordet instant albert.Så nu kanske man fått bort skiten.Konstigt att ett program som "bara"Visar en glad liten smiley nere till höger kan dra så mycket processorkraft?
Gott är det! :tummenupp

SpyBot Search & Destroy har du inte kört, gör det och skänk sen en 100-lapp till pg 90-1950-6 när problemet har försvunnit. Installera dess "TeaTimer" funktion samtidigt. Den varnar för framtida eventuella "kidnappningar".

ktmjacke skrev:
Verkar som att jag hittat felet.Det var ett program som heter instant albert som låg o smög i bakgrunden.När jag tog bort det sjönk processorverksamheten från 100% till 4%.Men det verkar komma tebax efter varje omstart.Har kört CWShredder o ad-aware personal.Men det ligger kvar ändå efter omstart.

andersbrink skrev:
SpyBot Search & Destroy har du inte kört, gör det och skänk sen en 100-lapp till pg 90-1950-6 när problemet har försvunnit. Installera dess "TeaTimer" funktion samtidigt. Den varnar för framtida eventuella "kidnappningar".
Aha,såg det där teatimer i din tasklist,trodde det kanske va en sajt med sconesrecept o prylar :rofl

Nu har datorn börjat popa up en ruta lite då o då som varnar för att explorer.exe måste avslutas p.g.a ett fel.Kanske dags att installera om hela skiten snart. :död

Nyheter
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats