Virusskydd

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Har idag Norton som antivirus program, tar dock slut om ett par dagar. Funderar på om jag ska förnya eller om det finns bra gratisprogram att använda. Är rätt ointresserad av datorer men utgår ifrån att det måste finnas någon anledning till att man betalar ett par hudralappar för Norton.
Kan jag lita på gratisprogram och vilket rekommenderas i så fall?

Tanka hem AVG Free :mattias
http://free.avg.com/ww-en/free-antivirus-download :fakta

(Se till att hela tiden klicka på "free" och "basic protection" så du inte tankar hem betalversionen av misstag. Jag har kört AVG Free på alla mina datorer de senaste 7-8 åren och är nöjd och virusfri vad jag vet)

Avast funkar kanon gratis också. Kör både AVG och Avast på lite blandade burkar.

Norton brukar sega ner burken rätt rejält så se till att avinstallera ;)

Avast funkar kanon gratis också. Kör både AVG och Avast på lite blandade burkar.

Ja, Avast & AVG verkar väldigt jämnbördiga. Jag har dock en gammal EEE Pc med Win XP och inte allt för mycket resurser och där upptäckte jag att Avast tar lite mer plats och marginellt mer prestanda så det fick bli AVG över hela linjen.

Jag har dock en gammal EEE Pc med Win XP.
EEE?????
Till för ett år sedan hade jag en 486:a Milleniumedition med 20 Mbits hårddisk, om mitt minne inte sviker mig för mycket. Fick knappt plats med en virusprogram.
...eller virus heller för den delen!

Ja, Avast & AVG verkar väldigt jämnbördiga. Jag har dock en gammal EEE Pc med Win XP och inte allt för mycket resurser och där upptäckte jag att Avast tar lite mer plats och marginellt mer prestanda så det fick bli AVG över hela linjen.

ok. Inte märkt prestandaskillnader men intressant att du säger det.
Avast har ju lite fler möjligheter på gratisversionen och tar mindre minne vid scanning dock.

Avira free sägs vara lätt på resurser annars. Testat?

ok. Inte märkt prestandaskillnader men intressant att du säger det.
Avast har ju lite fler möjligheter på gratisversionen och tar mindre minne vid scanning dock.

Avira free sägs vara lätt på resurser annars. Testat?

Jag får för mig att de där två byter mästarbälte med varandra för varje ny version de släpper. Så att den ena var bättre för två versioner sedan betyder inget. I mitt fall handlare det mer om gammal vana än om övertygelse i valet mellan AVG och AVAST.

Jag får för mig att de där två byter mästarbälte med varandra för varje ny version de släpper. Så att den ena var bättre för två versioner sedan betyder inget. I mitt fall handlare det mer om gammal vana än om övertygelse i valet mellan AVG och AVAST.

oki. Som sagt kör blandat i brist på annat då jag inte känt någon större skillnad ;)

nod32 på en burk då den är sjukt resurssnål. Dock inte gratis.

Det är dax att släppa sargen nu, 2004 är över för längesen :D

Norton från och med 2010+ är väldigt mycket snabbare.

memory-use.gif

scan-speed-initial.gif

system-impact-score.gif

http://www.av-test.org/en/tests/test-reports/janfeb-2012/

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden