Virus?????

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Satt idag o surfade på sh som vanligt,plötsligt får jag en virusvarning.Viruset heter exploit-mht redir.gen.Är det fler som har fått denna varning oxå?Är inte så kunnig,men jag hade inte varit inne på nån annan sida innan detta hände,vet nån vad det är för typ av virus,eller kan det vara ett spyware?Har oxå fått en popup när jag loggar in på sh ibland,den täcker halva rutan o "glider" med när man scrollar neråt.Går ej att klicka bort utan man får logga ut o sen in igen.Detta är ju inget stort problem,men om det går att avhjälpa lätt så skulle jag bli tacksam för tips.Har adaware som jag kör varje gång datorn startas kan tilläggas.Mc affe antivirus. mvh//jacke

japp fick samma varning i eftermiddags ( men min dator har hiv.aids och svinkoppor och allt vad det heter så jag är inte speciellt orolig för att den ska crasha ) , sen får jag en hel hög med porr-popups när jag surfar här.. gör inte mig speciellt mycket men jag hatar popups.

hjälpte väl inte dig ett jota men då vet du iaf att du inte är ensam om detta fenomen :tungan

spectre skrev:
japp fick samma varning i eftermiddags ( men min dator har hiv.aids och svinkoppor och allt vad det heter så jag är inte speciellt orolig för att den ska crasha ) , sen får jag en hel hög med porr-popups när jag surfar här.. gör inte mig speciellt mycket men jag hatar popups.

hjälpte väl inte dig ett jota men då vet du iaf att du inte är ensam om detta fenomen :tungan
He he,den pop-up jag får är nån reklam av nåt slag(ej porr).

Exploit = en trojan/virus på en hemsida som är omgjort från .exe till något annat. Dessa får man om man går in på hemsidan.

Måste dock (Absolut oftast, om inte alltid) trycka på en knapp där man accepterar om man vill utföra en funktion eller liknande så det här programet kan installera sig på din dator. Inget att oroa sig över om man har Anti Virus.

Förutom bramdvägg och antivirus så ska man ha följande.

"AD-Aware" Gratisprogram finns på download.com
"Spybot-search & destroy" Även detta gratisprogram som finns på download.com

Varför offra bandbredd och löpa risk att bli avstängd drån nätet för att datorn infekterats av SPAM-skcikarprogram och annat? För inte tala om att ens lösenord sprids över hela nätet. Ta ansvar,,,

/Rymdis

Rymding skrev:
Förutom bramdvägg och antivirus så ska man ha följande.

"AD-Aware" Gratisprogram finns på download.com
"Spybot-search & destroy" Även detta gratisprogram som finns på download.com

Varför offra bandbredd och löpa risk att bli avstängd drån nätet för att datorn infekterats av SPAM-skcikarprogram och annat? För inte tala om att ens lösenord sprids över hela nätet. Ta ansvar,,,

/Rymdis
Kanske är därför jag inte kan logga in på dc++ längre då?Kommer inte ens in i public hubs längre.Står nånting om "forbidden action" eller nåt liknande.

Jag är paranoid. Kör med router som har inbyggd brandvägg, mjukvarubrandvägg på datorn, antivirusprogram, Ad-Aware och någon slags popup-killer. Men så slipper jag en massa skit också. Jag har inte haft ett enda virus på två år. :D

Exploit = en bugg som utnyttjas av koder, och jag TROR att den redir = Redirect och är isåfall ett sätt för internetsidor att genom VBS skicka dej vidare till en annan sida som kan tanka ner en gömd .exe fil (virus/AdWare)

Exempel - Du ser en film du vill tanka ner och länken är t.ex. www.hejdu.com/mymovie.avi och när du går in där så tankas det ner ett litet virus och körs igång utan att du har en aning om det själv..

Var ett stort problem med IE innan, men dom verkar ju ha patchat/lagt till i antivirus databasar nu iallafall?

Kör som jag:
*Norton Internet Security (Brandvägg inkl antivirus)
*ZeroPopup (Dödar typ alla popups, inställningsbar)
*Spybot - Search And Destroy (Tar bort ad/spyware och immuniserar datorn mot detta)
*CleanMyPc - Registry Cleaner (Rensar registret, låser internetstartsida, justerar programstarter vid systemstart mm)

Fungerar i ALLA lägen! :yoparty :banana
Om Du/Ni vill slippa dataproblem = Installera dessa.
För att sen kontrollera om Du/Ni har tillräckligt Virus/Internetskydd gå in på ; http://security.symantec.com och kör ett onlinesök!

Good Luck!
//B

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back