Virus???

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Har fått ett litet problem med lite "popups" tror jag.

Rätt va det är så flyger det upp en sida som heter "red orbid" eller "Jambo TV" eller "jamba"

Ingen struktur i när det poppar upp utan det kan hända lite när som.

Virussökning har jag gjort utan framgång. Även Spybot och AdAware har använts utan resultat.

Tömt cache och Temporary är åxå gjort. När jag tömt Temporary så "fylls" det på ganska omgående igen med några filer där bl.a en textdokument fil heter "www.gmter." med en låååång sifferföljd efter.

Detta gör det utan att jag har varken Outlooken eller Explorern uppe.

Har XP om det är till nån hjälp...

Nån??? P L E A S E H E L P M E ! ! !

Last edited:
Du har antagligen en process som ligger o kör i bakgrunden. Kolla på aktivitetshanteraren >processer så kommer du säkert se den där. Sök efter det filenamnet sedan och radera filen samt tillhörande mappar.

Bandido skrev:
Du har antagligen en process som ligger o kör i bakgrunden. Kolla på aktivitetshanteraren >processer så kommer du säkert se den där. Sök efter det filenamnet sedan och radera filen samt tillhörande mappar.

Jamen, VAD är det jag ska glo efter? :va

En process som inte hör hemma i systemet. Svårt att säga vad den heter om man inte har drabbats själv. Skärmdumpa upp en blid på alla dina processer.

Lobo Gixxer skrev:
Har fått ett litet problem med lite "popups" tror jag.

Rätt va det är så flyger det upp en sida som heter "red orbid" eller "Jambo TV" eller "jamba"

Ingen struktur i när det poppar upp utan det kan hända lite när som.

Virussökning har jag gjort utan framgång. Även Spybot och AdAware har använts utan resultat.

Tömt cache och Temporary är åxå gjort. När jag tömt Temporary så "fylls" det på ganska omgående igen med några filer där bl.a en textdokument fil heter "www.gmter." med en låååång sifferföljd efter.

Detta gör det utan att jag har varken Outlooken eller Explorern uppe.

Har XP om det är till nån hjälp...

Nån??? P L E A S E H E L P M E ! ! !
borde inte behöva fråga men du har väll kört windows update regelbundet? och det finns både virus som inte hittas om du inte kör i felsäkert läge och så kallade root kit spyware som du inte hittar med ett virus program. testa felsäkert läge först då spywaren inte kan ladda. hittar det då ska du se

MDM skrev:
borde inte behöva fråga men du har väll kört windows update regelbundet? och det finns både virus som inte hittas om du inte kör i felsäkert läge och så kallade root kit spyware som du inte hittar med ett virus program. testa felsäkert läge först då spywaren inte kan ladda. hittar det då ska du se

Jag fixade det...tror jag.

Kollade igenom mina inställningar i F-Secure och såg att filerna som söktes igenom bara var en liten del av allt. Så jag valde ALLA filer och vips så hittade jag 4 st "virus" valde ta bort å så ordnade sig allt.

Lustigt att F-Secure inte har det som förval med ALLA filer utan bara en del.

Filer som hittades var 2 st Exploit
1 st Backdoor Bifrose
1 st Trojan Downloader ( var nog denna som ställde till det )

Men har kört både F-Secure igen, Spybot och AdAware och nu är allt helt rent och inga jävla poppisar flyger upp i tid och otid.

Det mest överraskande var att det poppade upp nyhetsprogram/sidor å inte en massa jävla porr å sånt.

Tackar för alla råd iaf, kan ju vara bra att ha i framtiden. :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...