Virus stjäl min hårddisk!?!

ultimate_TF

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
...
Jag tror att jag har fått in nått jäfla virus på datorn! Har en hårdisk som är upp delad i två, en på 4,53gb och en på 9,75gb. Hade ca 1Gb kvar på C: och 3,5Gb på D: tidigare idag. Men helt plötsligt var det nere på 300 och 200 mb på båda! Hade bara surfat och tankat hem börjat tanka några avsnitt av en serie.

Nån som vet vad jag kan göra för att få tillbaka min hårddisk??

antivirusprogram...testa även söka efter spyware och liknande...

ultimate_TF skrev:
Jag tror att jag har fått in nått jäfla virus på datorn! Har en hårdisk som är upp delad i två, en på 4,53gb och en på 9,75gb. Hade ca 1Gb kvar på C: och 3,5Gb på D: tidigare idag. Men helt plötsligt var det nere på 300 och 200 mb på båda! Hade bara surfat och tankat hem börjat tanka några avsnitt av en serie.

Nån som vet vad jag kan göra för att få tillbaka min hårddisk??
Har svårt att tänka mig att virus skulle ha kapat din hd. troligare är väll att serierna du laddar hem reserverat utrymme på din hd. sök på filer ändrade senaste dagarna så kommer du hitta dem. och en större hd skulle nog inte skada...

kör scandisk om du inte gjort det, kan bli nå fel så att utrymmet inte syns som det ska.

korvgubbe skrev:
När du laddar torrents så reserveras plats för hela den fil du försöker ladda ner...

MDM skrev:
Har svårt att tänka mig att virus skulle ha kapat din hd. troligare är väll att serierna du laddar hem reserverat utrymme på din hd. sök på filer ändrade senaste dagarna så kommer du hitta dem. och en större hd skulle nog inte skada...

Ja det vet jag, kollade allt sånt men de var redan borttagna. Själv har även kört massa virusprogram, spyware removers och scandisk. Tror nog att det kan ha varit ett virus eller nåt som får datorn att tro att det finns mindre utrymme, för jag kollade i alla mappar i D: och hittade inte alla Gig.

Men men, jag formaterade, hade ändå inget av värde på datorn, och nu finns allt utrymme men tack ändå!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg