Virus som Norton inte kan ta bort

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Norton antivirus live update hittar viruset, se första bilden. Men kan inte göra något åt det. Jag kan inte heller radera filen i windowskatalogen. Sen ligger det massa konstiga mappar i windowsmappen, eller ligger de alltid där fast som dolda filer? Hur skall jag få bort den här skiten? :Bugar

Bifogat

• virusvarning.JPG
    virusvarning.JPG
    27.9 KB · Visningar: 84
Thundercat skrev:
Norton antivirus live update hittar viruset, se första bilden. Men kan inte göra något åt det. Jag kan inte heller radera filen i windowskatalogen. Sen ligger det massa konstiga mappar i windowsmappen, eller ligger de alltid där fast som dolda filer? Hur skall jag få bort den här skiten? :Bugar

Har du prövat starta burken i felsäkert läge och ta bort filen då? Säkert är det så att du inte kan ta bort den för den används.

Är det $uninstal...$ mapparna du menar så får man dem på köpet vid varje patchning av windows. :)

Det brukar finnas enkom borttagningsverktyg som bara tar bort ett specifikt virus att ladda ner från Nortons hemsida, sök och se om det finns ett för ditt aktuella virus.

Oftast är det enklare att göra en liten programsnutt som tar ett specifikt virus än att uppgradera hela antivirusprogrammet att ta det, däremot uppgraderas antivirusprogrammet till att inte låta viruset komma in i datorn.

Ungefär som på krogen, man skickar ut en bild på dig att du inte får komma in, vakterna i dörren ser den och vet att du inte får släppas in, men är du redan inne kan du härja fritt tills dom skickar en annan snubbe att kasta ut dig!

Ibland så kan det ju tyvärr ta en tag innan dom hittar ett sätt att ta bort viruset utan at skada datorn också, så med nästa uppdatering eller uppdateringen efter det av Norton så kanske den försvinner, att dom då har hittat ett sätt att ta bort den.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8