Domifuling skrev:
Oj oj, skalman har tagit åt sig. Själv har jag rullat ut SP2 på 9k klienterso far, hur ser dina egna belägg ut för att SP2 är struligt? Du läste det någonstans?
Av egen erfarenhet så strular sp2 till det för program som är felkodade eller utnyttjar potentiella säkerhetshål och det lastar jag tyvärr inte MS för.
Nej, jag har inte tagit åt mig. Men jag är evinnerligt trött på att läsa om dina bortförklaringar där du hela tiden skyller på att det är _andra_ programs fel, och att det aaaaaldrig är något fel på sp2. Fattar du inte att det är så här verkligheten ser ut för VANLIGA användare?
Om det inte var windows som var felkodat från början hade det inte behövts några servicepackar över huvudtaget. Vad händer när SP3, alt. framtida säkerhetsuppdateringar släpps? Om SP2 fungerade som det skulle lär inte dessa behövas, men de kommer att komma, var så säker.
Att du promotar SP2 genom att försöka förlöjliga och misskreditera mig i denna tråd genom att insinuera att jag inte har någon erfarenhet utan bara läst om problemen, gör dig inte mer trovärdig. Du vet precis som jag att jag redan förklarat (flera gånger) vad jag kan, vad jag vet och vilka erfarenheter jag har. Jag har dessutom redogjort för ett axplock av sp2-problem. Inte ska jag väl behöva förklara det igen, du är väl smartare än så hoppas jag?
Bara för att DU aldrig sett några problem betyder inte det automatiskt att det fungerar på 1 miljard andra konfigurationer.
"-Bromsarna på min Toyota fungerar inte, det är fel på dem."
"-Nej det kan inte vara fel på dina bromsar, min Toyota fungerar ju perfekt!"