Virus i mobil???

• Thread starter Thread starter Cat
  • Start date Start date

Cat

Spinner som en katt...klöser som en puma
Gick med
13 Oct 2004
På landet...i ett hus vid skogens slut...
Hoj
Harley 1340 till gata & strip. Och så lite kärlek på gubbens Super Twin Nitro bike + ett par lik-hojar
Skulle skicka ett mail häromdan via hotmailen och bifoga en bild som jag tagit med min mobil. Men det gick inte riktigt som jag ville.. :gnissla

(Hade sparat bilden på mobilens externa minneskort)
Pillade ut kortet och stoppade in den i minneskortsläsaren som jag sedan pluggade in i datorn. Allt bra än så länge....men, när jag ska bifoga bilden, så kommer det ett meddelande fr hotmail, att bilden inte kan bifogas för den innehåller ett virus! Fattar det inte :va

Scannade hela datorn men 2 olika virusscan, tom kortet, men inga virus var funna...har aldrig hört nått liknande. Nån som fattar och kan hjälpa mig??? :rolleyes:

Det finns virus via JPEG-bilder numera. Det är känt att ett antal kameror orsakar falsklarm med de bilder de skapar. Prova att ta in bilden i ett bildbehandlingsprogram och spara om den.

Ninjaboy skrev:
Det finns virus via JPEG-bilder numera. Det är känt att ett antal kameror orsakar falsklarm med de bilder de skapar. Prova att ta in bilden i ett bildbehandlingsprogram och spara om den.

Ok! Tackar & bugar..ska testa detta ikväll. :tummenupp

Jag har haft virus på min gamla miniräknare från 1996 (TI83) några ggr :tomten

Laddar man över sharewarespel från nätet så kan det ligga med en "självdestrueringkod" som rensar räknarens minne efter någon vecka.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back