Virtasalmi eller en Taikons berättelse

Bokning av Virtasalmi 1-3 Aug.

Hade äran att vara hemma med en gravid fru och husbygge som måste upp , kunde tyvärr inte vara med.
En fundering till er som var där, vad tyckte ni om banan?
Jag plus några kollegor skall själv till Kemora den 30 och 31 Juli och vi hade tänkt boka Virtasalmi mellan 1-3 Augusti, alltså måndag t.o.m onsdag, finns det några 08:or som är sugna att haka på?

Det var en ruskigt rolig bana förmodligen den roligaste jag kört, om än lite ojämn här och var.
I snabbchikanen på långrakan fick jag ett duktigt ställ på regnet som kunde slutat illa. En del styrfladder när man bryter över från vänster till höger fick jag också även i torrt. Högern upp mot depån har sina ojämnheter också.

eus skrev:
Det var en ruskigt rolig bana förmodligen den roligaste jag kört, om än lite ojämn här och var.
I snabbchikanen på långrakan fick jag ett duktigt ställ på regnet som kunde slutat illa. En del styrfladder när man bryter över från vänster till höger fick jag också även i torrt. Högern upp mot depån har sina ojämnheter också.

Håller med om att asfalten är inte den bästa, dock är jag inte bortskämd efter att ha kört på Kemora dom senaste åren.
Hade själv tvåhjulsställ förra året på högern efter start och målrakan, nästan så det var dags att byta underkläder efter det varvet.

Aci, Eus, Hagster

Bifogat

• aci.jpg
    aci.jpg
    96.7 KB · Visningar: 71
  • eus.jpg
    eus.jpg
    100.2 KB · Visningar: 89
  • hagster.jpg
    hagster.jpg
    96.7 KB · Visningar: 107
Mille-R, Pvcraketen, Sege

Bifogat

• mille-r.jpg
    mille-r.jpg
    100.8 KB · Visningar: 72
  • pvcraketen.jpg
    pvcraketen.jpg
    98.1 KB · Visningar: 73
  • sege.jpg
    sege.jpg
    89.8 KB · Visningar: 70
Goodstuff skrev:
Försöker Hagster bajsa samtidigt som han kör eller?
Pyret var så orolig och nervös under resan så det kan vart det som tryckte på, han blir nog lite orolig i kistan när han är så långt hemmifrån och utomlands.

Det var en riktigt trevlig resa, Team Taikon on tour kommer nog ge bestående minne

Stor eloge till Viking Line som ordnade feta dancers till hemresan.

Last edited:
aci skrev:
Det var en riktigt trevlig resa, Team Taikon on tour kommer nog ge bestående minne

Stor eloge till Viking Line som ordnade feta dancers till hemresan.

Ja jävlar ja! Det kan inte vart gratis för dem att hyra såna dansare med den uppvisningen som dom bjöd på! :rofl

Macho Woman skrev:
Men. Den är ju ollonblå.

Nu vet ju inte jag vilka killars ollon du jämför med, men mitt tips till dig är att använda kondom om de har den färgen på ollonet ..... :7peta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT