Virago med bonneville salt flats stuk

lotus-jonas

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
VOR 501 solg. ducati 750 sport 2001. yamaha virago 750 1999. ducati 160 monza 1964
Har lekt lite med tanken om att bygga om min virago i salt flats stuk. Alt i alu , ändring av vinkel på styrhuvud.
Har gjort en ritning av hur jag har tänkt. Tanker och idéer

Bifogat

• image.jpg
    image.jpg
    237.8 KB · Visningar: 240
Last edited:
Läcker! Go ahead!:rock

Köööör! Det är ju inte något som växer på träd och du verkar besitta kunskapen att få till det!
Känns som att det är poppis att bygga udda saker på viragos nuförtiden. Men byggde inte du precis klart den i bobberstuk?

Japp ser rått ut kööör:tummenupp

Köööör! Det är ju inte något som växer på träd och du verkar besitta kunskapen att få till det!
Känns som att det är poppis att bygga udda saker på viragos nuförtiden. Men byggde inte du precis klart den i bobberstuk?
Jooooo, men är sugen på att bygga.... Ska kanske bygga något på en ducati 160 motor jag har istället, typ bygga allt själv, ram, tank etc i Shinya Kimura stil....skickar med en bild på inspirationen.. Får se hvilket jag väljer....

Bifogat

• image.jpg
    image.jpg
    172.6 KB · Visningar: 116
Tycker helt klart att du ska bygga på Ducati-motorn, det byggs alldeles för lite "små-hojar" i detta landet. Tycker det är sjukt underskattat med små, smäckra motorer. Lite tråkigt när "allt" har v-twin.

KLart du ska bygga på ducatin!:tummenupp
Udda är bra :) även om saltracers inte riktigt är min kopp, så uppskattar jag roliga o kreativa lösningar och byggen! .... Och spännande om du tänker göra ALLT själv.
Lycka till

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...