Virago 535 till Uppkörningen

brainstorm

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Susuki GSX400
Är det någon som har kört upp på en Virago 535 på detta forum?

Är det en bra hoj till uppkörningen?
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Enligt tidningen Bike är det världens sämsta hoj genom tiderna, så jag svarar: Nej.

Haha var har du läst det? Farsan kör 535 och klagar jämt på min Ducati.

Brainstorm>> Det är nog inte en så rolig hoj att köra upp på. Jag hade valt en hoj med lite mer kontroll. Är det mellankortet du skall ta?
 

brainstorm

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Susuki GSX400
Haha var har du läst det? Farsan kör 535 och klagar jämt på min Ducati.

Brainstorm>> Det är nog inte en så rolig hoj att köra upp på. Jag hade valt en hoj med lite mer kontroll. Är det mellankortet du skall ta?

Jo, Jag var iväg idag och provsatte några hojar och viragon va lockande eftersom jag nådde ner helt med fötterna.

Tyckte även att Hornet 600 var helt ok, nådde dock ner med halva foten.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Satsa på rakt styre och upprätt sittställning. Hornet 600 är nog alldeles kalas att köra upp på. :tummenupp
 

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Karlshamn
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
ska du köra upp för obegränsad så går det inte. för lite kubik och effekt.
 

Coffein

Wrooommmm!!
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Triumph Sprint RS 02 Räsergul =)
Efter några mil i sadeln på en Virago så måste jag säga att den är busenkel att köra, men har lite taskig svängradie. Så manöverbanan skulle kunna bli knixigt, men annars så tror jag att den fungerar alldeles utmärkt till en uppkörnning =)
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
A) Mellankort? Annars glöm det.

B) Glöm det i vilket fall. Farsan hade en Virago 535 (han har sedermera tagit sitt förnuft till fånga och skaffat en Dominator), så jag har kört hojen i fråga. Det är en pråm. Du får börja svänga på väg till uppkörningsplatsen för att komma runt första konen i konbanan. Jag säger inte att det inte går, däremot är det bra mycket svårare än det behöver vara.

Världen sämsta hoj? Inte då. Den gör det den är gjord för och gör det bra. Det är bara det att den är gjord för att vara ett prisvärt alternativ för den som bekvämt vill glida omkring rakt fram på sommarvägar i maklig takt och utan några som helst överraskningar - d v s vad vi i det här forumet kallar för "skittråkigt". Den går mjukt (tro fan det, så lite effekt som de plockar ur den kubiken), man sitter i den istället för på den, vilket är hemskt för oss men trevligt för en massa born-again-bikers som helst vill köra bil och ha tuff-biker-image samtidigt...
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
1100 är trevlig annars.
Glidare med hög "driveability".
Dock en av MC-historiens fulaste rörhögar.
 

Fegge_rd

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Karlskoga
Hoj
Yamaha MT07-14 och Zero FX-18
Är det någon som har kört upp på en Virago 535 på detta forum?

Är det en bra hoj till uppkörningen?

Jag körde upp på en Virago 535 när jag tog mellankort.
Jag är också från karlskoga så det kanske är exakt samma körskolehoj vi pratar om:3freak?
Hur som hellst så var det inga problem när man vant sig vid hojen.
Både tyngdpunkten och utväxling är låga så krypkörningen var inga större problem.
Men att piska upp häcken i 90 blås för bromstestet var såvare :rofl men det gick!

Det ska inte vara några problem om du kört några timmar med hojen.

PS: Mitt första inlägg!
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
A) Mellankort? Annars glöm det.

B) Glöm det i vilket fall. Farsan hade en Virago 535 (han har sedermera tagit sitt förnuft till fånga och skaffat en Dominator), så jag har kört hojen i fråga. Det är en pråm. Du får börja svänga på väg till uppkörningsplatsen för att komma runt första konen i konbanan. Jag säger inte att det inte går, däremot är det bra mycket svårare än det behöver vara.

Världen sämsta hoj? Inte då. Den gör det den är gjord för och gör det bra. Det är bara det att den är gjord för att vara ett prisvärt alternativ för den som bekvämt vill glida omkring rakt fram på sommarvägar i maklig takt och utan några som helst överraskningar - d v s vad vi i det här forumet kallar för "skittråkigt". Den går mjukt (tro fan det, så lite effekt som de plockar ur den kubiken), man sitter i den istället för på den, vilket är hemskt för oss men trevligt för en massa born-again-bikers som helst vill köra bil och ha tuff-biker-image samtidigt...

:rofl

Riktigt bra beskrivning.
 

brainstorm

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Susuki GSX400
Jag körde upp på en Virago 535 när jag tog mellankort.
Jag är också från karlskoga så det kanske är exakt samma körskolehoj vi pratar om:3freak?
Hur som hellst så var det inga problem när man vant sig vid hojen.
Både tyngdpunkten och utväxling är låga så krypkörningen var inga större problem.
Men att piska upp häcken i 90 blås för bromstestet var såvare :rofl men det gick!

Det ska inte vara några problem om du kört några timmar med hojen.

PS: Mitt första inlägg!

Tjenare, jasså du är också från karlskoga....coolt!

Problemet är att jag vet inte vad jag vill, jag är 23 år och 162 cm lång.
Drömhojen är en Honda Hornet 600 men med den går det inte att göra upp med. Jag kör som privatist bara så ni vet.

Så eftersom jag är liten så käns det som att jag vill köpa en mellanklasshoj som är smidigt till uppkörningen, men då får jag ju inte köra en hornet allafall, måste vänta 2 år :-( Visst går det att strypa den men det käns lite som att köpa en ferarri och minska effekten på den :p då är det bättre att köpa någon från 80-tals touring cykel till uppkörningen.

Helst vill jag ju ta tungt kort, och då köper jag helst någon gammal 80-talare som jag köra upp med över 700 cc. Har någon något tips om en gammal 80-talare som är låg och inte för tung, helst touring som är smidigast ttill uppkörningen?
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Vilket han väl har en del fog för att göra med tanke på var den har befunnit sig hela våren!
Petrus

Ey, efter att den har stått inne hela vintern så tar jag ut den på motorvägen det första jag gör, klart den får suicidtankar då! :fatta! :FU

Kawasaki Z750..?

Håller med dig, jag körde upp på en gammal Kawasaki och det funkade bra. Kaworna är som gjorda för körskolan.
 
Last edited:

Lunnajs

Mr
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda
Jag körde upp på viragon, antagligen samma du ev. ska köra på.. Det enda problemet jag upplevde var att den var för liten för mig (styret tog i knäna vid fullt styrslag.. 190cm lång)..
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top