Vippbrytare?

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Nu har jag fått lika många svar som jag har hjärnceller att komma ihåg i detta infekterade ämne.
Skall det finnas vippbrytare på en R600 hoj???
Har hört allt ifrån, Ja,Nej,Det ska finnas men dom kollar inte,Vet inte är det än sån...,Vet att det fanns på 80 talet,osv...
Snälla, har hittat en men vill inte kaasta ut tusen spänn ionödan.
Vad gäller?? :confused:
 
"3.1.19 Samtliga mc med elektrisk bensinpump skall vara försedd med en kontakt som vid eventuell omkullkörning stänger bensinpump och bryter tändningen innom en sekund.
Kontroll av denna anordning kan ske när som helst under träning och efter tävling."
 
Axxexs skrev:
"3.1.19 Samtliga mc med elektrisk bensinpump skall vara försedd med en kontakt som vid eventuell omkullkörning stänger bensinpump och bryter tändningen innom en sekund.
Kontroll av denna anordning kan ske när som helst under träning och efter tävling."

Huuuua! Undrar måntro om det sitter en sån på min färdigkittade hoj jag köpte. Den har ju iofs gått i Superbike så det borde den väl ha...
Hur fasen ser jag det, var brukar man sätta en sån? :confused:
 
Har du elektrisk bensinpump så är svaret: Ja du ska ha en brytare! Antingen en sån där vippbrytare eller en sk dödmansgrepp.

80-talet var lite fel! Denna regel kom 1999.
 
Dom brukar placeras nånstans under sadeln där all annan elektronik ligger. Har du en mekanisk brytare så är det en liten låda på ca 4 x 4 cm. Tar du upp den och skakar den lite så brukar man kunna höra en liten kula som skrammlar inuti den. Glöm inte sätta tillbaka den så att kulan kan röra sig åt höger/vänster! Sätter du tillbaka den fel så bryter den tändning/bensinpump varje gång du axar/bromsar!
 
Vippbrytare

Jag har en Kittkabelhärva till R6 liggandes med en sådan monterad
Vippbrytaren går säkert att montera på dom flesta hojtyperna.
Om någon är intresserad av den så PMa mig för mer info

#11
 
Pratade med Honda dom hävdade att den ska (kan) sitta under varv räknaren.
Jag har en kabel som kommer fram dit men ingen brytare, tänkte om förre ägaren beslöt att behålla den.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top