Viper Pipor? Bra Eller Skit?

Jag hade en sån till en Bandit600. Den var billig och lät högt. Det beror ju lite på vad du är ute efter.

sökte efter tråden men hitta den inte (orka inte ta mig igenom alla förslag med viper i trådarna), har själv frågat här på s h om detta slip on och efter svaren man fick så var det nog bättre att satsa ett par hundringar till å köpa ett slip on av mer välkänt märke. visst det kanske är billigt och du kanske ha tur men vad det verkade på svaren man fick så var det inte allt för ovanligt att folk so hade detta slip on fick packa om dämparen i tid och otid.

Jag har köpt Viper på Addemoto. Först till en Bandit 1200, lät helt ok, kunde dock ha väsnats liite mer i mitt tycke.

Så förvånad blev jag nu när jag köpte 2 st till min Blackbird: Den mullrar utav bara h..... nu.

Till Banditen köpte jag en rund och till Blackbirden ovala, kanske det är skillnad i ljud på de båda.

Passformen på mellanrören till Blackbirden kunde dock varit bättre, de var väl tajta. Annars tycker jag att de är helt ok för pengarna.

Addemoto är billigare än Touringbutiken.

sökte efter tråden men hitta den inte (orka inte ta mig igenom alla förslag med viper i trådarna), har själv frågat här på s h om detta slip on och efter svaren man fick så var det nog bättre att satsa ett par hundringar till å köpa ett slip on av mer välkänt märke. visst det kanske är billigt och du kanske ha tur men vad det verkade på svaren man fick så var det inte allt för ovanligt att folk so hade detta slip on fick packa om dämparen i tid och otid.

Packa om :confused: Det gör man ju om man vill ha dämparen tystare :)

Last edited:
Packa om :confused: Det gör man ju om man vill ha dämparen tystare :)[/QUOTE]

det var den förklaringen jag fick när jag frågade om viper slipon:en

men då så bara för trådskaparen att köpa juh:)

J

Passformen på mellanrören till Blackbirden kunde dock varit bättre, de var väl tajta.

Just det. Det var otroligt tajt. Jag fick ta en livlina och ringa till en vän som med våld bände ut sliponet så det gick att få på anslutningsröret.

Där är Micron enligt mina erfarenheter mycket bättre. Men å andra sidan monterar man ju inte så ofta...

Packa om :confused: Det gör man ju om man vill ha dämparen tystare :)[/QUOTE]

jag lägger till dålig passform me dåra:D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma