Viper mot R1'a

Meissner skrev:
Och vad? Lite rolig var den väl iallaf o kolla på? :confused:

Nää, vad var det för roligt....en Röd bil, amerikanskt blindarbete mot ett japansk Tupperwere kopia av något som engelsmännen började bygga på 50 talet...??

tassen skrev:
Nää, vad var det för roligt....en Röd bil, amerikanskt blindarbete mot ett japansk Tupperwere kopia av något som engelsmännen började bygga på 50 talet...??

Ja då kan du ju undvika den här tråden då. :rolleyes:

...

Fan vad det kändes som han missa i växlingarna!!!

Det var ju hela tiden då han tappa mot vipern....

tassen skrev:
Nja, kopia av något engelsmännen började bygga på 50-talet men aldrig fick att fungera och får fortfarande inte att fungera som det är tänkt fast de, i sin tur, kopierar styggt av japsarna...

Lite skrattretande om du inte kan åka ifrån en Viper vid ett rödljus med en R1:a.... Ok att det är svårt på en kurvig vägsträcka men 0-100 är Vipern nog 1,2-1,3 sek långsammare och 0-200 skiljer nog 5 sek.... Om Vipern vore i streetracetrim (optimerad för rödljusrace ) så skulle det vara en annan femma. Åkte ifrån en guldkedjeförsedd kille i senaste kompressormatade AMG E-klass Mercan så det sjöng om det. Han stod och varvade vid ett rödljus och jag brukar inte rejsa bara för att dom tror att dom har nåt att komma med men kunde inte hålla mig den gången...

Snake skrev:
Lite skrattretande om du inte kan åka ifrån en Viper vid ett rödljus med en R1:a.... Ok att det är svårt på en kurvig vägsträcka men 0-100 är Vipern nog 1,2-1,3 sek långsammare och 0-200 skiljer nog 5 sek.... Om Vipern vore i streetracetrim (optimerad för rödljusrace ) så skulle det vara en annan femma. Åkte ifrån en guldkedjeförsedd kille i senaste kompressormatade AMG E-klass Mercan så det sjöng om det. Han stod och varvade vid ett rödljus och jag brukar inte rejsa bara för att dom tror att dom har nåt att komma med men kunde inte hålla mig den gången...
Håller med. Sen så är det ju som de andra säger, killen/tjej växlar ju för f*n sämre än mig!!!

PS! Het avatar :tummenupp

Snake skrev:

Men hallå?! Läste du vad det stod om Vipern i början? Den är kompressormatad... Ganska grovt mycket mer flås än en vanlig Viper...

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back