Vintring E85-hoj

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Något speciellt man ska tänka på när man ställer av hojen för vintern? Dränera gasare och slangar?

Inte ska du väl ställa av än, eller har snön börjat falla där uppe? :)

Skämt åsido så kan det nog vara en ganska bra ide, spriten är ju ganska aggresiv mot plast och gummi, sen dunstar den illa kvickt med..

Utöver det agressiva "frätandet" på gummi så drar etanolen åt sig fukt och det blir en satans gegga i slangar, flottörer etc om man låter det stå över vintern.

Känns iaf som att snön inte är långt bort, kallt som f-n.:mad: Får se om det kanske blir ett sista ryck innan vintern.:D

Men ska då dränera slangar etc. Sen, om ni fick välja, full eller tom tank över vintern?

Ok, det tackar vi för!

Redan dags för vintring:confused:
Ryggen har gått till sig, så det blir kanske en sista sväng i helgen innan avställning för mig.:)

Håller med, idag var det den finaste dan på länge så jag tog hojen istället för firmabilen på en tur för att besiktiga en järnvägskorsning. Ibland är det roligt att åka till jobbet!:tummenupp

Snart blir det väl till att ställa av, det snöade här i måndags så rätt vad det är så blir det skruvarsäsong...

Jo, nu blir det avställning. Eller ska en vända på flygfältet först och blåsa ur den så det inte är nå sot kvar under vinterförvaringen, hehe:D

Råkade köpa en CBR1000RR i förrgår, jävla trevlig hoj faktiskt men motormässigt går den ju som en ålderssvag moppe...:mad:

Man vänjer sig fort vid effekten....... :hihi

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back