Vinterträning Portimao+Jerez 7 bandagar

Puszta Boy

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Hoj
ZX10R, GSX-R1000 K5, DUCATI ST4s
Vi är ett gäng på 10 man som åker i slutet av januari till Portimao för en 3 dagars bankörning 29/1-1/2
Sedan har vi en lugn mellandag och flyttar över till Jerez där vi är 4 bandagar 3-6/2
Om det är nån som behöver vinterträning så är dem 2 banorna attraktivast i Europa. Förra vinter var vi 4 dgr i Jerez, samma tid, samma arrangör.

3 dgr Portimao 539 euro
4 dgr Jerez 590 euro

självklart kan man välja bara en av träningarna också, fast är man där nere med sin hoj, då är inte prisskillnaden stor med båda banorna. Men upplevelsen är väl obeskrivligt.
Jag har varit i senaste 3 vintrar alltid där nere, 2xCartagena, 2xAlmeria, Jerez. Sedan när säsången kommer i gång på Hungaroring i mars månad då har jag direkt vid första bandagen förbättrat min personbästa med några sekunder år efter år. Så nog är det nyttigt att åka dit ner, även om det kostar förstås, men för oss bantåkiga finns det väl ingen badsemester som kan slå en flerdagars bankörning på en VM bana

flyg finns det med RyanAir till Sevilla, Faro, Jerez eller Malaga.
Bra 4* hotell fixar jag billigt ca 40 euro med frukost

Om det är flera intresserade då borde ni samordna transport sedan flyga ner o ta hyrbil (billig i Spanien o Portugal)

med hojtransport kan jag inte hjälpa Er, min hoj finns i Budapest, så våra hojar åker därifrån till Portimao.

Men om ni behöver hjälp med flyg, hotell och boka träningarna så kan jag säkert hjälpa till: felsved@gmail.com

kort vinter för alla önskar
Gabor

Last edited:
Fan vad schysst! Vet du om de har bandagar året runt eller det är för upptagen med andra saker under sommaren? Har själv halva släkten i just Portimao och brukar vara där nere ofta.. Vore riktigt coolt att ta en bandag när man väl är där :)

Fan vad schysst! Vet du om de har bandagar året runt eller det är för upptagen med andra saker under sommaren? Har själv halva släkten i just Portimao och brukar vara där nere ofta.. Vore riktigt coolt att ta en bandag när man väl är där :)

Visst har dem bandagar i perioder, när dem har bara en dag fri, då organiserar dem för lokala åkare, när dem har 3-4 dgr i följd, då blir banan uthyrd till dem stora europeiska organisatörer. Jag har alltid kontakt med dem stora organisatörer, för då är åkningen fördelat i snabbhetsgrupper, altså olika nivåer, dessutom finns det då amatör race.

Vi reiser hjem fra Jerez når dere kommer ned....skal kjøre 4 dager med Racing4fun...!:tummenupp

Vi reiser hjem fra Jerez når dere kommer ned....skal kjøre 4 dager med Racing4fun...!:tummenupp
ja, jag läste det, det är samma sweiziska arrangör, dem är där nere 10 dagar i streck, men i år köpte jag inte första 4 dagarna utan jag bokade deras sista 4 dagar för att jag ska kunna besöka även Portimao innan Jerez

Vi har igår lämnat Portimao eter 3 härliga bandagar. Ingen regn, hissnande bra bana, världens allra bästa bana, en riktig utmaning.
Jag blev 8:a på racet. Mitt besta varv 1:57.518
sista varvet på racet: http://www.youtube.com/watch?v=G8DFOm8F7cw
Idag har vi börjat köra på¨Jerez, det var lite dugg på förmiddag, men eftermiddagen var sol och jag lyckades slipa över 4 sekunder på min förra årets besttid (ganska lik min Portimao besttid, men här har jag chans att slipa ytterligare under 3 följande dag) 1:57.

3 varv idag på Jerez banan: http://www.youtube.com/watch?v=E6Q7miCa4MY

Igår körde vi första racet. Innan racet gick vi ut o träna. Min kompis körde bak om mig och filmade (jag har blå K9 och blå Spidi ställ)
Sen körde han om mig i den långa vänster, sen i bakrakans ända vid bromsingen kom ha ikapp en cbr och gick in på insidan, men cbr killen såg ju inte kompisen så deras axlar touchade, kompisen klarade det utan vurpa men inte cbr killen, röd flagga
http://www.youtube.com/watch?v=2JTzT1c8KHo

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...