Vinterträning i Spanien

Puszta Boy

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Hoj
ZX10R, GSX-R1000 K5, DUCATI ST4s
Ni som inte orkar vänta till våren, följ med till Spanien. Vi kör ner dit med ca 15 man. Jag organiserar tillsammans med tyska arrangörer för mina ungerska vänner, men jag bor ju i Sverige så jag kan lika gärna hjälpa er också.
Under året har jag varit med 16 personer i Cartagena (4 dgr) under sista vintern, med 33 man på Hungaroring (2 dgr), 31 förare i Rijeka (2 dgr), 29 förare i Brno (2 dgr), 9 man i Misano (3 dgr).
Jag har några platser kvar på följande event:
3 dgr ALMERIA 13-15/2 359 €uro
2 dgr Cartagena 16-17/2 279 €uro
4 dgr Cartagena 18-21/2 389 €uro
5 dgr kombination: 3d Almeria + 2d Cartagena 13-17/2 589 €uro

Det finns även amatör tävlingar under träningarna, arrangören är en av de störste tyska organisatörerna.
Hotellbokning tar jag också hand om, fast lite senare när jag ser hur många platser behöv i Almeria och sedan i Cartagena, hotellpris 25-30 €uro/dag inkl frukost.

mvh
Gabor alias Pusztaboy

har fått några frågor privat, ni som har intresse kan ju samköra
skåpbil eller stabil o stark personbil med släp är två prisvärda lösningar för transport.
Man behöver inte vara superbra för att våga anmäla sig till en flerdagars bankörning, de flesta där nere är tyskar, sweizare, österrikare och mina kompisar är ungrare, de flesta är glada amatörer, första dagens första omgångar lär man sig förstås banan sedan är det fullt ös, stämningen på ett sånt flerdagars grej är helt enormt, att vara ihop med bara likasinnade bantokiga killar är ju toppen.

Jag vill åka med på 5 dagars men behöver en kamrat att dela transport med! Någon som har en skåpbil eller så har jag ett släp? Hör av er till mig så bokar vi snarast! /J

Är det någon som vet hur långt det är att köra? Skulle vara sugen på 5 dagars, har en bra rejsbuss som går att bo i. Misstänker att det tar minst två dagar att ta sig dit.

Jag vill åka med på 5 dagars men behöver en kamrat att dela transport med! Någon som har en skåpbil eller så har jag ett släp? Hör av er till mig så bokar vi snarast! /J

inte omöjligt :-) du får köra! Kollade på nätet och det är 339 mil Sthlm - Cartagena och 358 mil Sthlm - Almeria. Rätt svettigt, det blir tre dagar enkel resa vilket gör detta till en två veckorstur.

Sugen på att ha med dig en meck i bussen?
Med en gammal jäkla Fireblade förståss... :D

inte omöjligt :-) du får köra! Kollade på nätet och det är 339 mil Sthlm - Cartagena och 358 mil Sthlm - Almeria. Rätt svettigt, det blir tre dagar enkel resa vilket gör detta till en två veckorstur.

Ett tips bara, soppa, vägavgifter, färja o käk på vägen ner plockar på nåra kronor. Sen ska ni tillbaka oxå. Att flyga, ex Ryan Air är ett billigt alternativ å sen hyra bil nere är rätt billigt.

Sist ja kolla å frakta ner hojen me lastbil så kosta de 1500 sek + moms per flakmeter.

//Gixx

fr Stockholm skulle jag rekommendera nån av nattfärjorna fr Trelleborg, då slipper man betala nåt hotell, man kan sova i fåtöljer, sedan är du på gratis autobahn, du kan dra minst hälften av resterande sträckan innan du letar nåt billigt franskt hotell, nästa kväll framme.

Om någon bara hittar ett enkelt och smidigt sätt att få ner alla grejjer så hakar jag på! Hör bara av er, och då är det 5 dagars som gäller i första hand!

har fått några frågor privat, ni som har intresse kan ju samköra
skåpbil eller stabil o stark personbil med släp är två prisvärda lösningar för transport.
Man behöver inte vara superbra för att våga anmäla sig till en flerdagars bankörning, de flesta där nere är tyskar, sweizare, österrikare och mina kompisar är ungrare, de flesta är glada amatörer, första dagens första omgångar lär man sig förstås banan sedan är det fullt ös, stämningen på ett sånt flerdagars grej är helt enormt, att vara ihop med bara likasinnade bantokiga killar är ju toppen.

Är det typ bankörning eller licensträningsnivå?

Är det typ bankörning eller licensträningsnivå?

nej, nej, hobbyracer allihoppa, men utav 150 man finns det väl några som har licens o kommer ner för träning.
därför gör man riktig snabba grupper, normal snapp grupp och en mellen nivå grupp. man kan byta grupp också
självklart anordnas det tävlingar, 2-3 olika på sista dagen i 600 och open klass och en liten längre tävling ibland som kan kallas för GP distans (ca 40 minuter)
ibland ordnas det old mans cup (det är min klass ) alla över 40 eller 45 år får starta där.

Jag lägger ut tidsplanen för den 4 dagars Cartagena event, jättemycket bantid:

Zeitplan Cartagena
Montag - Donnerstag 18.02.2008 bis 21.02.2008
von 09.00 Uhr bis 09.45 Uhr Einschreibung / Transponderausgabe
09.45 Uhr Briefing
10.00 Uhr bis 10.20 Uhr freies Training Gruppe A 20 Minuten Turn 1
10.20 Uhr bis 10.40 Uhr freies Training Gruppe B 20 Minuten Turn 1
10.40 Uhr bis 11.00 Uhr freies Training Gruppe C 20 Minuten Turn 1
11.00 Uhr bis 11.30 Uhr freies Training Gruppe A 30 Minuten Turn 2
11.30 Uhr bis 11.50 Uhr freies Training Gruppe B 20 Minuten Turn 2
11.50 Uhr bis 12.10 Uhr freies Training Gruppe C 20 Minuten Turn 2
12.10 Uhr bis 12.30 Uhr freies Training Gruppe A 20 Minuten Turn 3
12.30 Uhr bis 13.00 Uhr freies Training Gruppe B 30 Minuten Turn 3
13.00 Uhr bis 14.00 Uhr Mittagspause 60 Minuten
14.00 Uhr bis 14.30 Uhr freies Training Gruppe C 30 Minuten Turn 3
14.30 Uhr bis 14.50 Uhr freies Training Gruppe A 20 Minuten Turn 4
14.50 Uhr bis 15.10 Uhr freies Training Gruppe B 20 Minuten Turn 4
15.10 Uhr bis 15.30 Uhr freies Training Gruppe C 20 Minuten Turn 4
15.30 Uhr bis 16.00 Uhr freies Training Gruppe A 30 Minuten Turn 5
16.00 Uhr bis 16.30 Uhr freies Training Gruppe B 30 Minuten Turn 5
16.30 Uhr bis 17.00 Uhr freies Training Gruppe C 30 Minuten Turn 5
17.00 Uhr bis 17.20 Uhr freies Training Gruppe A 20 Minuten Turn 6
17.20 Uhr bis 17.40 Uhr freies Training Gruppe B 20 Minuten Turn 6
17.40 Uhr bis 18.00 Uhr freies Training Gruppe C 20 Minuten Turn 6

Nästa vecka ges den nya SuperBike magasin ut i Budapest. Den är Ungerns största hojtidning. I tidningen kommer att finnas en halvsidig artikel om dessa spanska vinter banåkningar. Jag vill bara nämna er att slutet av nästa vecka kanske är alla platser är slutsålda!

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti